POKORNÁ, Jana a Petr SUCHÁNEK. The impact of strategic management tools on product quality and business performance. In SGEM conference on political sciences, law, finance, economics & tourism. Sofia, Bulgaria: International multidisciplinary scientific conferences on social sciences & arts, 2014, s. 327-334. ISBN 978-619-7105-26-1. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.5593/sgemsocial2014B22.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název The impact of strategic management tools on product quality and business performance
Autoři POKORNÁ, Jana (203 Česká republika, garant, domácí) a Petr SUCHÁNEK (203 Česká republika, domácí).
Vydání Sofia, Bulgaria, SGEM conference on political sciences, law, finance, economics & tourism. od s. 327-334, 8 s. 2014.
Nakladatel International multidisciplinary scientific conferences on social sciences & arts
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50600 5.6 Political science
Stát vydavatele Bulharsko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Kód RIV RIV/00216224:14560/14:00076353
Organizační jednotka Ekonomicko-správní fakulta
ISBN 978-619-7105-26-1
Doi http://dx.doi.org/10.5593/sgemsocial2014B22
UT WoS 000359614600042
Klíčová slova anglicky strategic management tools; quality certificate; product quality; business performance; the Czech Republic
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnil: doc. Ing. Bc. Petr Suchánek, Ph.D., učo 1544. Změněno: 4. 9. 2015 12:06.
Anotace
The paper aims to find out if the use of strategic management tools affects the quality of the product and business performance. The empirical survey was executed in 101 Czech food processing companies. Using of 10 various strategic management tools and a quality certificates was investigated. The quality of the product was measured by the number of defect products and complaints and also by subjective quality perceived by the manufacturer. Business performance was measured by financial indicators Return on assets, Return on equity and Total assets turnover ratio. Results show that although manufacturers themselves believe that the use of strategic management tools has a positive impact on the quality and performance, statistical analysis did not confirm the association.
Návaznosti
MUNI/A/0799/2013, interní kód MUNázev: Řízení kvality a konkurenceschopnost podniku
Investor: Masarykova univerzita, Řízení kvality a konkurenceschopnost podniku, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 26. 4. 2024 19:26