HELÁN, Robert a Pavel SEDLÁČEK. The Implementation of Media Literacy in English Language Teaching: Learning to Think Critically in the Web 2.0 Age. Online. In 13th Conference of the European Confederation of Language Centres in Higher Education, Fribourg, Switzerland. 2014, [citováno 2024-04-23]
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název The Implementation of Media Literacy in English Language Teaching: Learning to Think Critically in the Web 2.0 Age
Autoři HELÁN, Robert (203 Česká republika, garant, domácí) a Pavel SEDLÁČEK (203 Česká republika, domácí)
Vydání 13th Conference of the European Confederation of Language Centres in Higher Education, Fribourg, Switzerland, 2014.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Obor Písemnictví, masmedia, audiovize
Stát vydavatele Švýcarsko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14640/14:00076375
Organizační jednotka Centrum jazykového vzdělávání
Klíčová slova anglicky media literacy; Web 2.0; manifest; latent; cumulative messages; connotation; denotation
Změnil Změnila: PaedDr. Marta Holasová, Ph.D., učo 38218. Změněno: 30. 3. 2015 15:09.
Anotace
The paper discusses the merits of employing media literacy strategies (via analyzing e.g. manifest, latent, and cumulative messages contained in the media) in the context of teaching English as a foreign language (TEFL). These strategies help students acquire the ability to distinguish mediated from real images of people, places, and cultures. Specifically, it reports on an interdisciplinary collaboration between a language instructor and media specialist in organizing a content- and language-integrated course for MA students called Theory and Methods of Genre Analysis, held at Masaryk University, Faculty of Social Studies. The theoretical part of the paper deals with the definition of the concepts of media literacy and Web 2.0 in relation to TEFL. The practical part illustrates the ways media literacy can be used for the development of students’ critical thinking skills in the Web 2.0 age as an important part of language education. It is argued, in line with Quinlisk (2003), that by helping our students become more media literate we simultaneously help them become more successful as language learners.
Návaznosti
CZ.1.07/2.2.00/28.0233, interní kód MUNázev: Inovace, metodika a kvalita jazykového vzdělávání a odborného vzdělávání v cizích jazycích v terciární sféře v ČR (Akronym: IMPACT)
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Inovace, metodika a kvalita jazykového vzdělávání a odborného vzdělávání v cizích jazycích v terciární sféře v ČR, 2.2 Vysokoškolské vzdělávání
VytisknoutZobrazeno: 23. 4. 2024 19:52