2014
Je dobré vychovávat děti k optimismu? A je to vůbec možné?
DOSEDLOVÁ, JaroslavaZákladní údaje
Originální název
Je dobré vychovávat děti k optimismu? A je to vůbec možné?
Název anglicky
Is it good to educate children to be optimistic? And is it even possible?
Autoři
DOSEDLOVÁ, Jaroslava (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
první. Hradec Králové, Hra je krásnou přípravou k vážným věcem, od s. 141-148, 8 s. 2014
Nakladatel
Gaudeamus
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50100 5.1 Psychology and cognitive sciences
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
paměťový nosič (CD, DVD, flash disk)
Kód RIV
RIV/00216224:14210/14:00073861
Organizační jednotka
Filozofická fakulta
ISBN
978-80-7435-390-1
Klíčová slova česky
Optimismus; pesimismus; coping; zdraví podporující chování
Klíčová slova anglicky
Optimism; pessimism; coping; health supportive behavior
Štítky
Změněno: 27. 11. 2016 23:58, doc. PhDr. Jaroslava Dosedlová, Dr.
V originále
Autorka se ve svém příspěvku věnuje čtyřem současným konstruktům optimismu a pesimismu: dispozičnímu optimismu (Carver, Scheier,2002), optimismu jako explanačnímu stylu (Seligman, 1990),nerealistickému optimismu (Weinstein, 1980) a defenzivnímu pesimismu (Cantor, Norem, 1989). Na základě výsledků vybraných domácích i zahraničních studií diskutuje souvislost mezi optimismem/pesimismem, copingem, školní úspěšností a zdraví podporujícím chováním.
Anglicky
The article deals with a relationship between an optimism/pessimism and coping, an academic achievement and a human health. It presents four theoretical streams of optimism/pessimism: dispositional optimism (Carver, Scheier, 2002), optimism as an explanatory style (Seligman, 1990), unrealistic optimism (Weinstein, 1980) and defensive pessimism (Cantor, Norem, 1989).
Návaznosti
GA13-19808S, projekt VaV |
|