p 2014

Je dobré vychovávat děti k optimismu? A je to vůbec možné?

DOSEDLOVÁ, Jaroslava

Základní údaje

Originální název

Je dobré vychovávat děti k optimismu? A je to vůbec možné?

Název anglicky

Is it good to educate children to be optimistic? And is it even possible?

Vydání

2014

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Vyžádané přednášky

Obor

50100 5.1 Psychology and cognitive sciences

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

Filozofická fakulta

ISBN

978-80-7435-390-1

Klíčová slova česky

Optimismus; pesimismus; coping; zdraví podporující chování

Klíčová slova anglicky

Optimism; pessimism; coping; health supportive behavior
Změněno: 30. 11. 2016 23:07, doc. PhDr. Jaroslava Dosedlová, Dr.

Anotace

V originále

Autorka se ve svém příspěvku věnuje čtyřem současným konstruktům optimismu a pesimismu: dispozičnímu optimismu (Carver, Scheier,2002), optimismu jako explanačnímu stylu (Seligman, 1990), nerealistickému optimismu (Weinstein, 1980) a defenzivnímu pesimismu (Cantor, Norem, 1989). Na základě výsledků vybraných domácích i zahraničních studií diskutuje souvislost mezi optimismem/pesimismem, copingem, školní úspěšností a zdraví podporujícím chováním.

Anglicky

The article deals with a relationship between an optimism/pessimism and coping, an academic achievement and a human health. It presents four theoretical streams of optimism/pessimism: dispositional optimism (Carver, Scheier, 2002), optimism as an explanatory style (Seligman, 1990), unrealistic optimism (Weinstein, 1980) and defensive pessimism (Cantor, Norem, 1989).

Návaznosti

GA13-19808S, projekt VaV
Název: Chování zdraví podporující a zdraví ohrožující: determinanty, modely a konsekvence
Investor: Grantová agentura ČR, Chování zdraví podporující a zdraví ohrožující: determinanty, modely a konsekvence