2014
Inquiry Based Chemistry Education - Assumptions and Applications
ČTRNÁCTOVÁ, Hana, Anna BAYEROVÁ, Hana CÍDLOVÁ a Eva TRNOVÁZákladní údaje
Originální název
Inquiry Based Chemistry Education - Assumptions and Applications
Autoři
ČTRNÁCTOVÁ, Hana (203 Česká republika), Anna BAYEROVÁ (203 Česká republika), Hana CÍDLOVÁ (203 Česká republika, garant, domácí) a Eva TRNOVÁ (203 Česká republika, domácí)
Vydání
Hradec Králové, Research, Theory and Practice in Chemistry Didactics. od s. 23-32, 10 s. 2014
Nakladatel
Gaudeamus
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Kód RIV
RIV/00216224:14410/14:00073862
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-7435-415-1
Klíčová slova anglicky
Lower and upper secondary schools; inquiry based science education; IBSE skills; IBSE educational materials; chemistry teacher training
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 26. 2. 2017 21:48, doc. RNDr. Eva Trnová, PhD.
Anotace
V originále
We have created and administrated a skill test based on skill structure corresponding to IBSE requirements. At the same time we used a questionnaire to find out the teachers opinions about new approach to the teaching of chemistry. The results we obtained led us to the conclusion that the main problem in introducing new teaching methods is the lack of suitable educational materials and insufficient teacher preparation for this type of education.
Návaznosti
GAP407/10/0514, projekt VaV |
|