D 2014

The Implementation of First Aid into Mathematics and Physics Curriculum

REISSMANNOVÁ, Jitka

Basic information

Original name

The Implementation of First Aid into Mathematics and Physics Curriculum

Name in Czech

Možnosti implementace první pomoci do matematiky a fyziky

Authors

REISSMANNOVÁ, Jitka (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)

Edition

Slovensko, XXVI.DIDMATTECH.Educational Technologies in The Information - and Knowledge-Based Society, p. 170-175, 6 pp. 2014

Publisher

University of West Hungary, J. Selye University

Other information

Language

English

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Slovakia

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

printed version "print"

RIV identification code

RIV/00216224:14410/14:00076494

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-963-334-185-8

Keywords (in Czech)

První pomoc; implementace; matematika; fyzika; kurikulum

Keywords in English

First aid; implementation; mathematics curriculum; physics curriculum

Tags

International impact, Reviewed
Změněno: 23/3/2015 12:54, PhDr. Mgr. et Mgr. Jitka Reissmannová, Ph.D.

Abstract

V originále

The First Aid is the skill which saves lives. The results of research showed the low level of knowledge of people (e.g. Reissmannová, 2010), which points out the inadequate preparation of citizens within the field of First Aid. The recommendations for improving the current situation are focused on the implementation this issue in the curriculum of all subjects in the grammar school e.g. mathematics and physics. The possibilities are described in this paper. It is necessary to strengthen the teaching of first aid at Faculty of Education. We prepered the new subject of First Aid, based on constructivist and cooperative theory of teaching, and on more effective methods of teaching, such as skills creating, situational method, etc.

In Czech

První pomoc je dovednost zachraňující lidské životy. Výsledky výzkumů ukazují, že znalosti občanů v oblasti první pomoci jsou na nižší úrovni než by bylo žádoucí (např. Reissmannová, 2010), což souvisí s často nedostatečnou přípravu občanů v této oblasti. Zlepšení neuspokojivé situace může přinést implementace témat první pomoci do všech předmětů, které jsou vyučovány na základních školách např. také do matematiky a fyziky. Je také nezbytné posílit výuku první pomoci na pedagogických fakultách v České republice. Z tohoto důvodu jsme na Pedagogické fakultě MU zavedli nový předmět – První pomoc, který je založen na konstruktivismu a zážitkové pedagogice.