Detailed Information on Publication Record
2014
The Implementation of First Aid into Mathematics and Physics Curriculum
REISSMANNOVÁ, JitkaBasic information
Original name
The Implementation of First Aid into Mathematics and Physics Curriculum
Name in Czech
Možnosti implementace první pomoci do matematiky a fyziky
Authors
REISSMANNOVÁ, Jitka (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
Edition
Slovensko, XXVI.DIDMATTECH.Educational Technologies in The Information - and Knowledge-Based Society, p. 170-175, 6 pp. 2014
Publisher
University of West Hungary, J. Selye University
Other information
Language
English
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Slovakia
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
printed version "print"
RIV identification code
RIV/00216224:14410/14:00076494
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-963-334-185-8
Keywords (in Czech)
První pomoc; implementace; matematika; fyzika; kurikulum
Keywords in English
First aid; implementation; mathematics curriculum; physics curriculum
Tags
International impact, Reviewed
Změněno: 23/3/2015 12:54, PhDr. Mgr. et Mgr. Jitka Reissmannová, Ph.D.
V originále
The First Aid is the skill which saves lives. The results of research showed the low level of knowledge of people (e.g. Reissmannová, 2010), which points out the inadequate preparation of citizens within the field of First Aid. The recommendations for improving the current situation are focused on the implementation this issue in the curriculum of all subjects in the grammar school e.g. mathematics and physics. The possibilities are described in this paper. It is necessary to strengthen the teaching of first aid at Faculty of Education. We prepered the new subject of First Aid, based on constructivist and cooperative theory of teaching, and on more effective methods of teaching, such as skills creating, situational method, etc.
In Czech
První pomoc je dovednost zachraňující lidské životy. Výsledky výzkumů ukazují, že znalosti občanů v oblasti první pomoci jsou na nižší úrovni než by bylo žádoucí (např. Reissmannová, 2010), což souvisí s často nedostatečnou přípravu občanů v této oblasti. Zlepšení neuspokojivé situace může přinést implementace témat první pomoci do všech předmětů, které jsou vyučovány na základních školách např. také do matematiky a fyziky. Je také nezbytné posílit výuku první pomoci na pedagogických fakultách v České republice. Z tohoto důvodu jsme na Pedagogické fakultě MU zavedli nový předmět – První pomoc, který je založen na konstruktivismu a zážitkové pedagogice.