EIBL, Otto, Jozef ZAGRAPAN a Jozef JANOVSKÝ. Pamäť a voľba vo vysoko personalizovaných voľbách: Prípadová štúdia k prvej priamej voľbe prezidenta v Českej republike. Sociológia. 2014, roč. 46, č. 4, s. 373-392. ISSN 0049-1225.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Pamäť a voľba vo vysoko personalizovaných voľbách: Prípadová štúdia k prvej priamej voľbe prezidenta v Českej republike
Název anglicky Memory and choice in highly personalized elections: A case study of the first direct presidential elections in the Czech Republic
Autoři EIBL, Otto (203 Česká republika, garant, domácí), Jozef ZAGRAPAN (703 Slovensko, domácí) a Jozef JANOVSKÝ (703 Slovensko, domácí).
Vydání Sociológia, 2014, 0049-1225.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50601 Political science
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Impakt faktor Impact factor: 0.200
Kód RIV RIV/00216224:14230/14:00073867
Organizační jednotka Fakulta sociálních studií
UT WoS 000342390200002
Klíčová slova česky Prezidentská volba; volební kampaň; schopnost vybavení si; volební chování
Klíčová slova anglicky Czech presidential election; election campaign; recall; electoral behavior
Změnil Změnil: Mgr. Michal Petr, učo 65024. Změněno: 19. 3. 2020 23:41.
Anotace
Autori skúmajú pamäť voličov a ich schopnosť vybaviť si kampane kandidátov prvej priamej prezidentskej voľby v Českej republike. Cieľom štúdie je identifikovať tie kampane, ktoré si voliči pamätajú najviac. Výsledky naznačujú – v súlade s teoretickými predpokladmi – že najviac si dokážu respondenti vybaviť kampane tých kandidátov, ktorých zvolili. Na druhej strane nemožno tvrdiť, že by došlo k zapamätaniu kampaní kandidátov, ktorých voliči zvažovali.
Anotace anglicky
We analyze the memory of voters and their ability to recall campaigns of candidates after the first-ever direct Czech presidential election. Our main focus is on identifying the campaigns best remembered by the voters. Our results show that, as predicted by the theory, the respondents could recall campaigns of the personalities that they had voted for. On the other hand, we do not confirm that people also remembered the campaigns of the candidates that they considered voting for.
Návaznosti
GA13-20548S, projekt VaVNázev: Experimentální výzkum volebního chování a rozhodování ve vysoce personalizovaných volbách
Investor: Grantová agentura ČR, Experimentální výzkum volebního chování a rozhodování ve vysoce personalizovaných volbách
VytisknoutZobrazeno: 9. 5. 2024 19:50