J 2014

Pamäť a voľba vo vysoko personalizovaných voľbách: Prípadová štúdia k prvej priamej voľbe prezidenta v Českej republike

EIBL, Otto; Jozef ZAGRAPAN a Jozef JANOVSKÝ

Základní údaje

Originální název

Pamäť a voľba vo vysoko personalizovaných voľbách: Prípadová štúdia k prvej priamej voľbe prezidenta v Českej republike

Název anglicky

Memory and choice in highly personalized elections: A case study of the first direct presidential elections in the Czech Republic

Autoři

EIBL, Otto (203 Česká republika, garant, domácí); Jozef ZAGRAPAN (703 Slovensko, domácí) a Jozef JANOVSKÝ (703 Slovensko, domácí)

Vydání

Sociológia, 2014, 0049-1225

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50601 Political science

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

Impakt faktor

Impact factor: 0.200

Kód RIV

RIV/00216224:14230/14:00073867

Organizační jednotka

Fakulta sociálních studií

UT WoS

000342390200002

Klíčová slova česky

Prezidentská volba; volební kampaň; schopnost vybavení si; volební chování

Klíčová slova anglicky

Czech presidential election; election campaign; recall; electoral behavior
Změněno: 19. 3. 2020 23:41, Mgr. Michal Petr

Anotace

V originále

Autori skúmajú pamäť voličov a ich schopnosť vybaviť si kampane kandidátov prvej priamej prezidentskej voľby v Českej republike. Cieľom štúdie je identifikovať tie kampane, ktoré si voliči pamätajú najviac. Výsledky naznačujú – v súlade s teoretickými predpokladmi – že najviac si dokážu respondenti vybaviť kampane tých kandidátov, ktorých zvolili. Na druhej strane nemožno tvrdiť, že by došlo k zapamätaniu kampaní kandidátov, ktorých voliči zvažovali.

Anglicky

We analyze the memory of voters and their ability to recall campaigns of candidates after the first-ever direct Czech presidential election. Our main focus is on identifying the campaigns best remembered by the voters. Our results show that, as predicted by the theory, the respondents could recall campaigns of the personalities that they had voted for. On the other hand, we do not confirm that people also remembered the campaigns of the candidates that they considered voting for.

Návaznosti

GA13-20548S, projekt VaV
Název: Experimentální výzkum volebního chování a rozhodování ve vysoce personalizovaných volbách
Investor: Grantová agentura ČR, Experimentální výzkum volebního chování a rozhodování ve vysoce personalizovaných volbách