TRNA, Josef a Eva TRNOVÁ. The System of Teacher Education for Motivational Teaching of Gifted Students. Online. In C. P. Constantinou, N. Papadouris, A. Hadjigeorgiou. E-Book Proceedings of the ESERA 2013 Conference: Science Education Research For Evidence-based Teaching and Coherence in Learning. Part 13. Nicosia: European Science Education Research Association, 2014, s. 236-243. ISBN 978-9963-700-77-6.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název The System of Teacher Education for Motivational Teaching of Gifted Students
Název česky Systém přípravy učitelů pro motivování nadaných žáků
Autoři TRNA, Josef (203 Česká republika, garant, domácí) a Eva TRNOVÁ (203 Česká republika, domácí).
Vydání Nicosia, E-Book Proceedings of the ESERA 2013 Conference: Science Education Research For Evidence-based Teaching and Coherence in Learning. Part 13, od s. 236-243, 8 s. 2014.
Nakladatel European Science Education Research Association
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Kypr
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání elektronická verze "online"
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14410/14:00076546
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-9963-700-77-6
Klíčová slova česky nadání; IBSE; motivace; přírodovědné vzdělávání; systém přípravy učitelů
Klíčová slova anglicky giftedness; inquire-based science education; motivation; science education; system of teacher education
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: doc. RNDr. Eva Trnová, PhD., učo 26136. Změněno: 26. 2. 2017 21:52.
Anotace
The study presents design-based research results of motivation of gifted students and the system of teacher education for motivational teaching of gifted students. Research uncovered unsatisfactory current situation in motivation of gifted students. The outcome of our research in a formo of the simple model describing relations has been presented. The system of pedagogical professional teachers´ knowledge, understandings and skills to apply inquire-based science education has been supplemented.
Anotace česky
Studie prezentuje konstrukční výzkum motivace nadaných žáků. Výzkum odkryl nedostatečnou motivaci nadaných žáků. Výstupem našeho výzkumu je jednoduchý model popisující vztahy, který je prezentován. Systém profesní přípravy s aplikací IBSE je prezentován.
Návaznosti
266589, interní kód MUNázev: PROFILES—Professional Reflection-Oriented Focus on Inquiry-based Learning and Education through Science (Akronym: PROFILES)
Investor: Evropská unie, PROFILES—Professional Reflection-Oriented Focus on Inquiry-based Learning and Education through Science, Spolupráce
VytisknoutZobrazeno: 26. 4. 2024 05:57