2014
Nadaní žáci a dovednost práce s grafy
CÍDLOVÁ, HanaZákladní údaje
Originální název
Nadaní žáci a dovednost práce s grafy
Název anglicky
Gifted pupils and graphing skills
Autoři
Vydání
Motivace nadaných žáků a studentů v matematice a přírodních vědách III, 2014
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Prezentace na konferencích
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky
motivace; chemie; dovednost; grafy
Klíčová slova anglicky
motivation; chemistry; skill; graphs
Změněno: 20. 2. 2015 15:58, doc. Mgr. Hana Cídlová, Dr.
V originále
Přednáška na konferenci. Dovednost práce s grafy dnes náleží k základním složkám přírodovědné gramotnosti, proto by žáci ke zvládnutí uvedeného komplexu dovedností měli být odpovídajícím způsobem motivováni. Dovednost práce s grafy je ovlivněna zejména vzhledem grafu, zkušenostmi a znalostmi studenta a kontextem, v němž se graf vyskytuje. Z těchto důvodů by se práce s grafy měla procvičovat nejen v matematice, ale i v rámci dalších vyučovacích předmětů. Cílem této práce bylo zjistit úspěšnost žáků v klíčových bodech českého vzdělávacího systému s ohledem na vzdělávání chemii při konstrukci grafu na základě číselných dat uvedených v textu a odlišit průměrné testové výsledky od výsledků nadaných žáků.
Anglicky
Conference lecture. Graphing skills belong to key components of scientific literacy nowadays. This is why students should be encouraged to master this complex of skills. Graphing skills are influenced mainly by the appearance of the graph, experience and knowledge of the student and the context in which the graph is used. Therefore, graphing skills should be taught not only within mathematics but also in other subjects. The aim of this work was to test the level of chosen graphing skills in chemical context with Czech pupils at the end of lower secondary school and at the end of upper secondary school chemistry education and, at the same time, to compare average test results and the results of gifted students.
Návaznosti
GAP407/10/0514, projekt VaV |
|