2014
Motivační účinek zmínek o historii chemie v učebnicích chemie
CÍDLOVÁ, Hana, Petr PTÁČEK a Petra KŘIVÁNKOVÁZákladní údaje
Originální název
Motivační účinek zmínek o historii chemie v učebnicích chemie
Název anglicky
The force of motivation by mentions about history of chemistry in chemistry textbooks
Autoři
CÍDLOVÁ, Hana, Petr PTÁČEK a Petra KŘIVÁNKOVÁ
Vydání
Motivace nadaných žáků a studentů v matematice a přírodních vědách III, 2014
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Konferenční abstrakt
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-210-6870-4
Klíčová slova česky
Motivace; chemie; historie; učebnice.
Klíčová slova anglicky
Motivation; chemistry; history; textbook.
Změněno: 3. 3. 2015 11:40, doc. Mgr. Hana Cídlová, Dr.
V originále
Historie chemie, stejně jako jiných přírodovědných předmětů, je řadou autorů řazena mezi důležité motivační prostředky. Autoři práce detailně prostudovali všechny středoškolské učebnice chemie vydané na území České republiky od roku 1945 do r. 2012 z hlediska zmínek o historii chemie, navrhli možnosti klasifikace těchto zmínek a pokusili se zjistit, jaký motivační náboj přikládají žáci a studenti různým druhům těchto zmínek.
Anglicky
History of chemistry, as well as history of other science subjects, is usually ranked among important means of motivation. The authors of this work carried out a directed content analysis (with respect to mentions about history of chemistry) of all higher secondary school chemistry textbooks published on the territory of the Czech Republic from 1945 to 2012. They suggested possible ways of classification of these mentions and they tried to figure out what force of motivation attach pupils and students to different kinds of the mentions about history of chemistry.