a 2014

Motivační účinek zmínek o historii chemie v učebnicích chemie

CÍDLOVÁ, Hana, Petr PTÁČEK a Petra KŘIVÁNKOVÁ

Základní údaje

Originální název

Motivační účinek zmínek o historii chemie v učebnicích chemie

Název anglicky

The force of motivation by mentions about history of chemistry in chemistry textbooks

Autoři

CÍDLOVÁ, Hana, Petr PTÁČEK a Petra KŘIVÁNKOVÁ

Vydání

Motivace nadaných žáků a studentů v matematice a přírodních vědách III, 2014

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Konferenční abstrakt

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-210-6870-4

Klíčová slova česky

Motivace; chemie; historie; učebnice.

Klíčová slova anglicky

Motivation; chemistry; history; textbook.
Změněno: 3. 3. 2015 11:40, doc. Mgr. Hana Cídlová, Dr.

Anotace

V originále

Historie chemie, stejně jako jiných přírodovědných předmětů, je řadou autorů řazena mezi důležité motivační prostředky. Autoři práce detailně prostudovali všechny středoškolské učebnice chemie vydané na území České republiky od roku 1945 do r. 2012 z hlediska zmínek o historii chemie, navrhli možnosti klasifikace těchto zmínek a pokusili se zjistit, jaký motivační náboj přikládají žáci a studenti různým druhům těchto zmínek.

Anglicky

History of chemistry, as well as history of other science subjects, is usually ranked among important means of motivation. The authors of this work carried out a directed content analysis (with respect to mentions about history of chemistry) of all higher secondary school chemistry textbooks published on the territory of the Czech Republic from 1945 to 2012. They suggested possible ways of classification of these mentions and they tried to figure out what force of motivation attach pupils and students to different kinds of the mentions about history of chemistry.