Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
@article{1200180, author = {Obrovská, Jana}, article_number = {2/2014}, keywords = {Interaction rituals ritualization classroom ethnicity interaction order}, language = {cze}, issn = {1214-813X}, journal = {Sociální studia}, title = {Rituály s "těmi druhými": Perspektiva interakčních rituálů ve školní etnografii etnicky různorodých třídních kolektivů}, url = {http://socstudia.fss.muni.cz/sites/default/files/04_Ritualy_s_temi_druhymi_Perspektiva_interakcnich_ritualu_Jana_Obrovska.pdf}, volume = {11}, year = {2014} }
TY - JOUR ID - 1200180 AU - Obrovská, Jana PY - 2014 TI - Rituály s "těmi druhými": Perspektiva interakčních rituálů ve školní etnografii etnicky různorodých třídních kolektivů JF - Sociální studia VL - 11 IS - 2/2014 SP - 51-74 EP - 51-74 PB - Masarykova univerzita SN - 1214813X KW - Interaction rituals ritualization classroom ethnicity interaction order UR - http://socstudia.fss.muni.cz/sites/default/files/04_Ritualy_s_temi_druhymi_Perspektiva_interakcnich_ritualu_Jana_Obrovska.pdf L2 - http://socstudia.fss.muni.cz/sites/default/files/04_Ritualy_s_temi_druhymi_Perspektiva_interakcnich_ritualu_Jana_Obrovska.pdf N2 - V tomto článku se zaměřuji na neracionální aspekty vzdělávání, specificky na rituální dimenzi vztahů ve školní třídě. Předpokládám při tom, že rituály mohou sehrávat důležitou roli v interakcích mezi žáky navzájem a žáky i jejich učiteli. Samozřejmá povaha rituálů se může problematizovat obzvláště tam, kde někteří žáci nemají kompetence k úspěšnému zapojení do rituálních událostí. Dochází k takovým situacím v etnicky různorodém třídním kolektivu? Cílem tohoto článku je pojednat přínosy vybraných teorií interakčních rituálů a ritualizací ve školní etnografii etnicky smíšených tříd a školních společenství. Kladu si otázku, v jakých ohledech jsou tyto teorie užitečné při výzkumu vztahové dynamiky třídních kolektivů navštěvovaných majoritními a romskými dětmi a jaké aspekty života školní třídy jako specifické sociální skupiny umožňují nahlédnout? Představuji analytické možnosti rituálně–interakcionistické perspektivy, která je založena na mikro-sociologii ritualizované každodennosti. Použití představeného rámce demonstruji na analýze vztahových pozic romských dívek skrze má etnografická pozorování. ER -
OBROVSKÁ, Jana. Rituály s ''těmi druhými'': Perspektiva interakčních rituálů ve školní etnografii etnicky různorodých třídních kolektivů. \textit{Sociální studia}. Masarykova univerzita, 2014, roč.~11, 2/2014, s.~51-74. ISSN~1214-813X.
|