M 2014

Symposium o dialogickém vyučování

ŠVAŘÍČEK, Roman, Klára ŠEĎOVÁ a Martin SEDLÁČEK

Základní údaje

Originální název

Symposium o dialogickém vyučování

Autoři

ŠVAŘÍČEK, Roman (203 Česká republika, garant, domácí), Klára ŠEĎOVÁ (203 Česká republika, domácí) a Martin SEDLÁČEK (203 Česká republika, domácí)

Vydání

2014

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Uspořádání konference

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

Kód RIV

RIV/00216224:14210/14:00073961

Organizační jednotka

Filozofická fakulta

Klíčová slova anglicky

dialogic teaching; feedback; action research

Štítky

Změněno: 15. 10. 2014 15:05, Mgr. Roman Švaříček, Ph.D.

Anotace

V originále

Dialog mezi učitelem a žáky je chápán jako možné lešení, neboť řeč je klíčovým zdrojem kognitivního rozvoje dítěte. Vzdělávání je potom nahlíženo jako dialogický proces, do nějž vyučující i žáci vnášejí určité významy a společně je reflektují a zpracovávají. To ale neznamená, že jakákoli komunikace mezi učitelem a žáky je chápána jako dialogická. Otevření dialogického prostoru je centrální pro rozvoj myšlení, kreativity a schopnosti učit se, neboť díky uvědomění si rozdílů a jinakosti se zvyšuje porozumění problému. Cílem sympozia je otevřít diskusní prostor mikropohledu na interakce ve školní třídě, které se odehrávají mezi učitelem a žáky, a především tomu, co bývá označováno jako dialogické vyučování. Zajímá nás, jaký potenciál skrývají jednotlivé komunikační interakce, jakou roli hraje učitel při vedení dialogicky pojatého vyučování a v neposlední řadě také to, jak zlepšit komunikaci na straně učitele.

Návaznosti

GA13-23578S, projekt VaV
Název: Učitel a žáci v dialogickém vyučování
Investor: Grantová agentura ČR, Učitel a žáci v dialogickém vyučování