SVOBODA, Martin, Alexander ZURECK a Eric FRÉRE. Rationality and Emotion in European Football: How Share Prices React to a New Coach’s Appointment. In European Financial Systems 2014. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2014, s. 178-183. ISBN 978-80-210-7153-7.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Rationality and Emotion in European Football: How Share Prices React to a New Coach’s Appointment
Autoři SVOBODA, Martin (203 Česká republika, domácí), Alexander ZURECK (276 Německo, domácí) a Eric FRÉRE (276 Německo, garant).
Vydání 1. vyd. Brno, European Financial Systems 2014, od s. 178-183, 6 s. 2014.
Nakladatel Masarykova univerzita
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50200 5.2 Economics and Business
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Kód RIV RIV/00216224:14560/14:00077232
Organizační jednotka Ekonomicko-správní fakulta
ISBN 978-80-210-7153-7
UT WoS 000350701500023
Klíčová slova anglicky change in coach; event study; information efficiency; STOXX Europe Football Index
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Daniela Marcollová, učo 111148. Změněno: 27. 4. 2015 10:31.
Anotace
The appointment of a new coach is often a turning point for the development of a football club’s game. But apart from the development of its game, the change affects the club’s economic prospects as well. The coach has a position similar to that of a leading manager in “classic” firms. Other studies have intensively investigated reactions in share prices to results of specific games (see, instead of many, Ashton et al. 2011). The relationship between a change in a club’s coach and the reaction of share prices has rarely been investigated. The aim of this paper is to find out whether there is a statistically significant influence on the share price performance of a listed European football club following a change in its coach. The findings within the paper demonstrate that the appointment of a new coach immediately affects the stock’s performance. The analysis is based on the STOXX Europe Football Index. The index contains 23 European football clubs that are listed on a European stock exchange. The investigation stretches over a period of nine years, from 31.08.2004 to 19.09.2013. The sample contains 46 observations. The event study is on the basis of abnormal returns. The test period covers +/- 3 days around the time of announcement of a new coach. This precludes mistakes arising from other effects, such as results of games.
Návaznosti
MUNI/A/0786/2013, interní kód MUNázev: Analýza a predikce vývoje cen finančních a investičních nástrojů
Investor: Masarykova univerzita, Analýza a predikce vývoje cen finančních a investičních nástrojů, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 22. 9. 2024 23:27