J 2014

Problematika ICT ve vzdělávání v českých pedagogických časopisech (1990–2012)

ZOUNEK, Jiří a František TŮMA

Základní údaje

Originální název

Problematika ICT ve vzdělávání v českých pedagogických časopisech (1990–2012)

Název anglicky

Issues related to ICT in education from the perspective of Czech educational journals (1990–2012)

Autoři

ZOUNEK, Jiří (203 Česká republika, garant, domácí) a František TŮMA (203 Česká republika, domácí)

Vydání

Studia paedagogica, Brno, Masarykova univerzita, 2014, 1803-7437

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14210/14:00077240

Organizační jednotka

Filozofická fakulta

Klíčová slova česky

ICT ve vzdělávání; e-learning; analýza mediálních sdělení; pedagogický výzkum

Klíčová slova anglicky

ICT in education; e-learning; analysis of media messages; educational research

Štítky

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 19. 3. 2015 11:51, Mgr. Vendula Hromádková

Anotace

V originále

Cílem studie je zmapovat problematiku ICT ve vzdělávání na stránkách vybraných českých odborných časopisů. Studie je založena na analýze mediálních sdělení, svým zaměřením i metodologií navazuje na předchozí analýzy provedené jak v České republice, tak v zahraničí. Studie postihuje období 1990–2012, ve kterém bylo nalezeno celkem 60 příspěvků k problematice ICT. Mezi klíčová z jištění patří poměrně nízký výskyt empirických studií a relativně nízký počet zahraničních referencí. V závěru studie se autoři zamýšlejí nad výsledky a dávají je do souvislostí s nálezy obdobných šetření v zahraničí.

Anglicky

The aim of this study is to analyze the issues related to ICT in education as presented in the pages of selected Czech educational journals. The study is based on an analysis of media messages and its focus and methodology builds on previous analyses conducted both in the Czech Republic and abroad. The study examines the period between 1990 and 2012 in which 60 ICT-related contributions were found. Some of the interesting findings include a relatively low occurrence of empirical studies. The results also show a low number of international source citations. The authors discuss the results and make connections with the findings from similar analyses conducted abroad.

Návaznosti

EE2.3.30.0009, projekt VaV
Název: Zaměstnáním čerstvých absolventů doktorského studia k vědecké excelenci
MUNI/21/STA/2014, interní kód MU
Název: Učení vysokoškolských studentů v éře digitálních technologií
Investor: Masarykova univerzita, Učení vysokoškolských studentů v éře digitálních technologií