2014
Problematika ICT ve vzdělávání v českých pedagogických časopisech (1990–2012)
ZOUNEK, Jiří a František TŮMAZákladní údaje
Originální název
Problematika ICT ve vzdělávání v českých pedagogických časopisech (1990–2012)
Název anglicky
Issues related to ICT in education from the perspective of Czech educational journals (1990–2012)
Autoři
ZOUNEK, Jiří (203 Česká republika, garant, domácí) a František TŮMA (203 Česká republika, domácí)
Vydání
Studia paedagogica, Brno, Masarykova univerzita, 2014, 1803-7437
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Kód RIV
RIV/00216224:14210/14:00077240
Organizační jednotka
Filozofická fakulta
Klíčová slova česky
ICT ve vzdělávání; e-learning; analýza mediálních sdělení; pedagogický výzkum
Klíčová slova anglicky
ICT in education; e-learning; analysis of media messages; educational research
Štítky
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 19. 3. 2015 11:51, Mgr. Vendula Hromádková
V originále
Cílem studie je zmapovat problematiku ICT ve vzdělávání na stránkách vybraných českých odborných časopisů. Studie je založena na analýze mediálních sdělení, svým zaměřením i metodologií navazuje na předchozí analýzy provedené jak v České republice, tak v zahraničí. Studie postihuje období 1990–2012, ve kterém bylo nalezeno celkem 60 příspěvků k problematice ICT. Mezi klíčová z jištění patří poměrně nízký výskyt empirických studií a relativně nízký počet zahraničních referencí. V závěru studie se autoři zamýšlejí nad výsledky a dávají je do souvislostí s nálezy obdobných šetření v zahraničí.
Anglicky
The aim of this study is to analyze the issues related to ICT in education as presented in the pages of selected Czech educational journals. The study is based on an analysis of media messages and its focus and methodology builds on previous analyses conducted both in the Czech Republic and abroad. The study examines the period between 1990 and 2012 in which 60 ICT-related contributions were found. Some of the interesting findings include a relatively low occurrence of empirical studies. The results also show a low number of international source citations. The authors discuss the results and make connections with the findings from similar analyses conducted abroad.
Návaznosti
EE2.3.30.0009, projekt VaV |
| ||
MUNI/21/STA/2014, interní kód MU |
|