Analytika učení – o čem mluvíme a co už víme
JUHAŇÁK, Libor. Analytika učení – o čem mluvíme a co už víme. In AEDUCA, Olomouc, 9.-10. října 2014. 2014. |
Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
|
Základní údaje | |
---|---|
Originální název | Analytika učení – o čem mluvíme a co už víme |
Název anglicky | Learning analytics – what are we talking about and what we know now |
Autoři | JUHAŇÁK, Libor (203 Česká republika, garant, domácí). |
Vydání | AEDUCA, Olomouc, 9.-10. října 2014, 2014. |
Další údaje | |
---|---|
Originální jazyk | čeština |
Typ výsledku | Prezentace na konferencích |
Obor | 50300 5.3 Education |
Stát vydavatele | Česká republika |
Utajení | není předmětem státního či obchodního tajemství |
WWW | URL |
Kód RIV | RIV/00216224:14210/14:00077298 |
Organizační jednotka | Filozofická fakulta |
Klíčová slova česky | analytika učení; online technologie; výzkum; vzdělávání |
Klíčová slova anglicky | learning analytics; online technologies; research; education |
Štítky | rivok |
Změnil | Změnila: Mgr. Vendula Hromádková, učo 108933. Změněno: 22. 3. 2015 20:41. |
Anotace |
---|
Analytika učení (Learning analytics) je rodící se výzkumná disciplína, které se v posledních letech začíná věnovat čím dál tím větší pozornost. Ačkoli se o ní hovoří jako o oblasti, jež by mohla zásadním způsobem ovlivnit budoucí způsoby využívání technologií ve vzdělávání, v českém prostředí je jí věnován dosud poměrně malý odborný zájem. Cílem příspěvku je proto představení hlavních směrů uvažovaní o analytice učení a obecně analytice ve vzdělávání. Vedle různých teoretických přístupů budou zmíněny i výsledky několika zahraničních výzkumů, které již byly na poli analytiky učení realizovány. |
Anotace anglicky |
---|
Learning analytics is an emerging research discipline that in recent years has drawn the more and more attention of researchers. It is seen as a significant research area of technology-enhanced learning, that can have big impact on the use of technology in educational settings in the near future. The aim of the paper is to present the main directions of research in the field of learning analytics and educational data analytics in general. In addition to presentation of various theoretical approaches the paper will also discuss the results of several international surveys that have been in the field of learning analytics realized. |
Návaznosti | |
---|---|
MUNI/A/0820/2013, interní kód MU | Název: Celoživotní učení v institucionálních souvislostech |
Investor: Masarykova univerzita, Celoživotní učení v institucionálních souvislostech, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty |
VytisknoutZobrazeno: 12. 10. 2024 05:37