JUHAŇÁK, Libor. Analytika učení – o čem mluvíme a co už víme. In AEDUCA, Olomouc, 9.-10. října 2014. 2014.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Analytika učení – o čem mluvíme a co už víme
Název anglicky Learning analytics – what are we talking about and what we know now
Autoři JUHAŇÁK, Libor (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání AEDUCA, Olomouc, 9.-10. října 2014, 2014.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14210/14:00077298
Organizační jednotka Filozofická fakulta
Klíčová slova česky analytika učení; online technologie; výzkum; vzdělávání
Klíčová slova anglicky learning analytics; online technologies; research; education
Štítky rivok
Změnil Změnila: Mgr. Vendula Hromádková, učo 108933. Změněno: 22. 3. 2015 20:41.
Anotace
Analytika učení (Learning analytics) je rodící se výzkumná disciplína, které se v posledních letech začíná věnovat čím dál tím větší pozornost. Ačkoli se o ní hovoří jako o oblasti, jež by mohla zásadním způsobem ovlivnit budoucí způsoby využívání technologií ve vzdělávání, v českém prostředí je jí věnován dosud poměrně malý odborný zájem. Cílem příspěvku je proto představení hlavních směrů uvažovaní o analytice učení a obecně analytice ve vzdělávání. Vedle různých teoretických přístupů budou zmíněny i výsledky několika zahraničních výzkumů, které již byly na poli analytiky učení realizovány.
Anotace anglicky
Learning analytics is an emerging research discipline that in recent years has drawn the more and more attention of researchers. It is seen as a significant research area of technology-enhanced learning, that can have big impact on the use of technology in educational settings in the near future. The aim of the paper is to present the main directions of research in the field of learning analytics and educational data analytics in general. In addition to presentation of various theoretical approaches the paper will also discuss the results of several international surveys that have been in the field of learning analytics realized.
Návaznosti
MUNI/A/0820/2013, interní kód MUNázev: Celoživotní učení v institucionálních souvislostech
Investor: Masarykova univerzita, Celoživotní učení v institucionálních souvislostech, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 29. 6. 2024 01:04