k 2014

Analytika učení – o čem mluvíme a co už víme

JUHAŇÁK, Libor

Základní údaje

Originální název

Analytika učení – o čem mluvíme a co už víme

Název anglicky

Learning analytics – what are we talking about and what we know now

Autoři

JUHAŇÁK, Libor (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

AEDUCA, Olomouc, 9.-10. října 2014, 2014

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Prezentace na konferencích

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

Kód RIV

RIV/00216224:14210/14:00077298

Organizační jednotka

Filozofická fakulta

Klíčová slova česky

analytika učení; online technologie; výzkum; vzdělávání

Klíčová slova anglicky

learning analytics; online technologies; research; education

Štítky

Změněno: 22. 3. 2015 20:41, Mgr. Vendula Hromádková

Anotace

V originále

Analytika učení (Learning analytics) je rodící se výzkumná disciplína, které se v posledních letech začíná věnovat čím dál tím větší pozornost. Ačkoli se o ní hovoří jako o oblasti, jež by mohla zásadním způsobem ovlivnit budoucí způsoby využívání technologií ve vzdělávání, v českém prostředí je jí věnován dosud poměrně malý odborný zájem. Cílem příspěvku je proto představení hlavních směrů uvažovaní o analytice učení a obecně analytice ve vzdělávání. Vedle různých teoretických přístupů budou zmíněny i výsledky několika zahraničních výzkumů, které již byly na poli analytiky učení realizovány.

Anglicky

Learning analytics is an emerging research discipline that in recent years has drawn the more and more attention of researchers. It is seen as a significant research area of technology-enhanced learning, that can have big impact on the use of technology in educational settings in the near future. The aim of the paper is to present the main directions of research in the field of learning analytics and educational data analytics in general. In addition to presentation of various theoretical approaches the paper will also discuss the results of several international surveys that have been in the field of learning analytics realized.

Návaznosti

MUNI/A/0820/2013, interní kód MU
Název: Celoživotní učení v institucionálních souvislostech
Investor: Masarykova univerzita, Celoživotní učení v institucionálních souvislostech, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty