SYSLOVÁ, Zora a Veronika RODOVÁ. Předškolní vzdělávání v teorii a praxi. Jaká je současná situace v České republice a zahraniční východiska pro vzdělávání u nás. 2014.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Předškolní vzdělávání v teorii a praxi. Jaká je současná situace v České republice a zahraniční východiska pro vzdělávání u nás.
Název anglicky Pre-school education in theory and practice. What is the current situation in the Czech Republic and foreign bases for education with us.
Autoři SYSLOVÁ, Zora (203 Česká republika, garant, domácí) a Veronika RODOVÁ (203 Česká republika, domácí).
Vydání 2014.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Uspořádání konference
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14410/14:00077331
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky předškolní vzdělávání; teorie; praxe; výzkum; zahraniční zkušenosti
Klíčová slova anglicky preschool education; theory; practice; research; foreign experience
Změnil Změnila: Mgr. Veronika Rodová, Ph.D., učo 34241. Změněno: 20. 2. 2015 11:11.
Anotace
Konference se konala s cílem seznámit se s dostupnými výsledky zahraničních studií a porovnat je s výsledky výzkumů českého předškolního vzdělávání. Zvláštní pozornost byla věnována přípravnému vzdělávání učitelů mateřských škol v návaznosti na současné trendy v předškolním vzdělávání. Na její organizaci se podílely tři země – Česká republika (Pedagogická fakulta Masarykovy univerzity v Brně), Slovensko (Pedagogická fakulta Prešovské univerzity v Prešově) a Polsko (Komisja Edukacji Narodowej Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie). Spoluorganizátorem konference se stal Jihomoravský krajský úřad. K hlavním závěrům konference patřilo upozornění na nutnost čerpat inspirace ze zahraničních zdrojů (studií, výzkumů, teorie), posílit vzdělávání učitelů mateřských škol (přípravné vzdělávání povýšit na terciární úroveň), posílit spolupráci mezi rodinou a mateřskou školou, budovat teorii předškolní pedagogiky jako péči a vzdělávání dětí od narození po vstup do primárního vzdělávání.
Anotace anglicky
The conference was held in order to familiarize themselves with available results of foreign studies and compare them with the results of research Czech preschool education. Special attention was paid to teacher education in kindergartens in relation to contemporary trends in preschool education. On her organization was in three countries - the Czech Republic (Faculty of Masaryk University in Brno), Slovakia (Faculty of Education University of Prešov) and Poland (National Education Commission Pedagogical University of Cracow). The co-organizer of the conference became South Moravian Regional Office. The main conclusions included the admonition to draw inspiration from foreign sources (studies, research, theory), to strengthen the education of preschool teachers (preparatory education to elevate the tertiary level), to strengthen cooperation between family and kindergarten, pre-build theory of pedagogy as care and education children from birth to entry into primary education.
VytisknoutZobrazeno: 26. 4. 2024 12:10