Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
@article{1209707, author = {Šimáně, Michal}, article_location = {Brno}, article_number = {3}, doi = {http://dx.doi.org/10.5817/SP2014-3-6}, keywords = {Czech Volksschule; teacher; the history of everyday life; microhistory}, language = {cze}, issn = {1803-7437}, journal = {Studia paedagogica}, title = {Učitelé menšinových škol pohledem dějin každodennosti}, url = {http://hdl.handle.net/11222.digilib/130963}, volume = {19}, year = {2014} }
TY - JOUR ID - 1209707 AU - Šimáně, Michal PY - 2014 TI - Učitelé menšinových škol pohledem dějin každodennosti JF - Studia paedagogica VL - 19 IS - 3 SP - 89-122 EP - 89-122 PB - Masarykova univerzita SN - 18037437 KW - Czech Volksschule KW - teacher KW - the history of everyday life KW - microhistory UR - http://hdl.handle.net/11222.digilib/130963 L2 - http://hdl.handle.net/11222.digilib/130963 N2 - Autor ve svém příspěvku představuje jeden z dílčích výsledků výzkumu orientovaného na mapování dějin českého obecného menšinového školství v období první Československé republiky. Text představuje nálezy týkající se každodenního života vybraných učitelů menšinových obecných škol s československým vyučovacím jazykem v soudním okresu Ústí nad Labem v období existence první Československé republiky. Autor se zaměřuje na otázky související s příchodem učitelů do jazykově smíšené oblasti severních Čech, otázky týkající se jejich vzdělání a profesní kariéry. Dále na otázky týkající se jejich pracovního času s důrazem na vybrané výzvy, kterým museli čelit v rámci vyučování. V neposlední řadě se text soustředí i na otázku individuální prestiže daných učitelů. Metodologickým východiskem tohoto příspěvku jsou tzv. dějiny každodennosti a koncept mikrohistorie, který se zaměřuje na zkoumání určitého fenoménu v úzce ohraničeném území. Archivní prameny, které autor při svém výzkumu využil, jsou uloženy v Archivu města Ústí nad Labem. ER -
ŠIMÁNĚ, Michal. Učitelé menšinových škol pohledem dějin každodennosti. \textit{Studia paedagogica}. Brno: Masarykova univerzita, 2014, roč.~19, č.~3, s.~89-122. ISSN~1803-7437. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.5817/SP2014-3-6.
|