2014
Filosofie sportu
HURYCH, EmanuelZákladní údaje
Originální název
Filosofie sportu
Název anglicky
Philosophy of Sport
Autoři
HURYCH, Emanuel (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
Brno, od s. nestránkováno, 136 s. 2014
Nakladatel
Masarykova univerzita
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Učební texty pomůcky (vč. dílčích kapitol v učebnicích)
Obor
60300 6.3 Philosophy, Ethics and Religion
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
elektronická verze "online"
Odkazy
Kód RIV
RIV/00216224:14510/14:00077561
Organizační jednotka
Fakulta sportovních studií
ISBN
978-80-210-7431-6
Klíčová slova česky
Filosofická kinantropoogie; korporalita; spiritualita; etika sportu; olympismus
Klíčová slova anglicky
Philosophical kinanthropology; corporality; spirituality; sport ethics; Olympism
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 24. 3. 2015 13:21, Mgr. Aneta Fedrová
V originále
Tento text si klade za cíl pokusit se přesvědčit studenty, že je možné a žádoucí zkusit propojit dva zdánlivě zcela odlišné světy: praktický svět sportu a pohybu s abstraktním světem filosofie. Filosofie směřuje k hlubší podstatě sledovaných jevů, což však není možno v rámci základního přehledu, jímž především e-learningová opora studijního předmětu je, podrobněji zachytit. Proto je tento učební materiál pojat jako strukturovaný, informativní a inspirativní. Učební text přináší úvod do problematiky filosofické tematizace sportu a poměrně podrobně studenty seznamuje s vývojem této disciplíny, s prostředím a lidmi, kteří jsou s ní spjati. Samotný obsah e-learningu je pak rozdělen především podle toho, na jaké oblasti problémů se zaměřila témata konferencí nejvýznamnějších asociací pro filosofii sportu a tematicky laděná čísla vědeckých časopisů. Do jisté míry se v této struktuře zračí i preference autora tohoto textu. Samozřejmě, že celkově je koncepce e-learningu určena snahou o udržení vyváženosti témat a přístupů k nim.
Anglicky
The goal of this text is to try to persuade students that it is possible and desirable to try to connect the two worlds, seemingly absolutely different: the practical world of sport and movement with the abstract world of philosophy. Philosophy is aimed at the deeper essence of monitored phenomena, which is, however, impossible to capture in greater detail within the basic summary, i.e. the e-learning support of the course. Therefore, this learning material is approached as a structured, informative and inspiring one. The learning text contains an introduction to problems of philosophical themes in sport and it acquaints students, in relative detail, with the development of this discipline, with the environment and people connected with this discipline. The contents of the e-learning material are divided by the fields of problems addressed by topics at conferences organized by the most significant associations for the philosophy of sport and topic-based issues of scientific journals. To a certain extent, this structure reflects preferences of the author. In general, the e-learning concept is determined by the effort to keep the balance of topics and approaches to them.
Návaznosti
CZ.1.07/2.2.00/28.0221, interní kód MU |
|