HORKÁ, Hana a Veronika RODOVÁ. Učení přírodní zahradou. In Předškolní vzdělávání v teorii a praxi. Jaká je současná situace v České republice a zahraniční východiska pro vzdělávání u nás. 2014.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Učení přírodní zahradou
Název anglicky Learning by Natural Gardens
Autoři HORKÁ, Hana a Veronika RODOVÁ.
Vydání Předškolní vzdělávání v teorii a praxi. Jaká je současná situace v České republice a zahraniční východiska pro vzdělávání u nás, 2014.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky ekosociální teorie vzdělávání; biofilní orientace vzdělávání; přírodní zahrada; vztah k přírodě;
Klíčová slova anglicky Eco-social theory of education; biophilic education; natural garden; relationship to nature
Štítky eco-pedagogical competence
Změnil Změnila: doc. PaedDr. Hana Horká, CSc., učo 2749. Změněno: 13. 3. 2015 10:31.
Anotace
Autorky poukázaly na možnosti utváření vztahu k přírodě u dětí v mateřské škole. V návaznosti na cíle a úkoly předškolního vzdělávání ve smyslu tzv. biofilní orientace a očekávané výstupy předškolního kurikula byly uvedeny terénní nálezy z výzkumného šetření. Na příkladech činností v přírodní zahradě je patrný její značný přínos pro vytváření vztahu dětí k přírodě.
Anotace anglicky
The authors pointed to the possibility of forming a relationship to nature for children in kindergarten. Following the goals and objectives of preschool education in terms of the so-called Biophiled orientation and expected results of preschool curriculum were presented findings from field research. The examples of activities in the natural garden is evident its considerable contribution to creating a relationship between children and nature.
Návaznosti
MUNI/A/0926/2013, interní kód MUNázev: Znalostní báze učitelství a její reflexe
Investor: Masarykova univerzita, Znalostní báze učitelství a její reflexe, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 19. 4. 2024 22:38