D 2014

Výuka technické grafiky s využitím výpočetní techniky na ZŠ

HODIS, Zdeněk, Petr VYBÍRAL, Jiří HRBÁČEK, Martin KUČERA, Sylva VINKLOVÁ et. al.

Základní údaje

Originální název

Výuka technické grafiky s využitím výpočetní techniky na ZŠ

Název anglicky

Education of technical design using computer technology at the primary school

Autoři

HODIS, Zdeněk (203 Česká republika, garant, domácí), Petr VYBÍRAL (203 Česká republika, domácí), Jiří HRBÁČEK (203 Česká republika, domácí), Martin KUČERA (203 Česká republika, domácí) a Sylva VINKLOVÁ (203 Česká republika)

Vydání

2014. vyd. Olomouc, Trendy ve vzdělávání informační technologie a technické vzdělávání „TVV 2014“ mezinárodní vědecko-odborná konference, od s. 188-191, 4 s. 2014

Nakladatel

agentura gevak s.r.o.

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

paměťový nosič (CD, DVD, flash disk)

Kód RIV

RIV/00216224:14410/14:00077646

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-86768-89-2

Klíčová slova anglicky

Information Technology; CAD; Education at the Primary School

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 4. 12. 2014 13:44, Ing. Zdeněk Hodis, Ph.D.

Anotace

V originále

Článek obsahuje výstupy z teoretické vědecké studie z oblasti technického kreslení na ZŠ. Předložený příspěvek ukazuje využití počítače k základům výuky technického kreslení na ZŠ. V rámci informačních technologií byla žákům na ZŠ Mšec představena možnost vytváření grafických nákresů s využitím specializovaného CAD programu. Žáci se seznámili se základními příkazy programu progeCAD a základy kreslení v tomto programu. Formou skupinově vedeného rozhovoru byly zjišťovány poznatky k problematice CAD a následně byly výsledky rozhovorů analyzovány.

Anglicky

The article includes the theoretical output of scientific studies in technical drawing at the primary school. This contribution shows the use of computers for teaching the fundamentals of technical drawing at the primary school. Within information technology were pupils at primary schools Mšec introduced the ability to create graphical drawings using specialized CAD program. Students become familiar with the basic program commands progeCAD and basics of drawing in this program. Form a group of the interview were collected knowledge on the issue of CAD and were subsequently analyzed results of interviews.