ČEJKOVÁ, Ingrid. Nuda ve škole. Studia paedagogica, Brno: Masarykova univerzita, 2014, roč. 19, č. 3, s. 155-170. ISSN 1803-7437. doi:10.5817/SP2014-3-9.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Nuda ve škole
Název anglicky Boredom in schools
Autoři ČEJKOVÁ, Ingrid (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Studia paedagogica, Brno, Masarykova univerzita, 2014, 1803-7437.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW Digitální knihovna FF MU
Kód RIV RIV/00216224:14210/14:00077712
Organizační jednotka Filozofická fakulta
Doi http://dx.doi.org/10.5817/SP2014-3-9
Klíčová slova česky nuda; žák střední školy; učitel; zábava
Klíčová slova anglicky boredom; upper secondary school student; teacher; fun
Štítky rivok
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Ingrid Procházková, učo 342061. Změněno: 25. 9. 2015 13:00.
Anotace
Předložený text je věnován fenoménu nudy na středních školách. Téma bylo zkoumáno kvalitativně prostřednictvím analýzy písemných vyprávění třinácti žáků gymnázií a středních odborných škol. Článek přibližuje pohled žáků na prožitek nudy v každodennosti školního života, vyjadřuje se k otázkám příčin vzniku nudy, ke způsobům jejího řešení a k dopadům nudy na žáky.
Anotace anglicky
This paper examines boredom in upper secondary schools and offers a qualitative analysis of thirteen texts written by students of gymnasia and vocational schools. The paper examines the theme of boredom in everyday school life from the perspective of the pupils and the origins of this boredom, and discusses possible ways to deal with boredom and its impact on students.
Návaznosti
MUNI/A/0820/2013, interní kód MUNázev: Celoživotní učení v institucionálních souvislostech
Investor: Masarykova univerzita, Grantová agentura MU, Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 19. 9. 2019 11:09