ŠVEC, Vlastimil, Radim ŠÍP a Jana KRÁTKÁ. Concept of Knowledge and Research: How to Study Tacit Dimension of Knowledge. Online. In Sequeira Pedro, Vivas Carla. Proceedings of The 15th European Conference on Knowledge Management. 1. vyd. Reading: Academic Conferences and Publishing International Ltd., 2014. s. 939-945. ISBN 978-1-910309-35-3. [citováno 2024-04-23]
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Concept of Knowledge and Research: How to Study Tacit Dimension of Knowledge
Název česky Pojetí poznání a výzkum: Jak zkoumat tacitní dimenzi znalosti
Autoři ŠVEC, Vlastimil (203 Česká republika, garant, domácí), Radim ŠÍP (203 Česká republika, domácí) a Jana KRÁTKÁ (203 Česká republika, domácí)
Vydání 1. vyd. Reading, Proceedings of The 15th European Conference on Knowledge Management, od s. 939-945, 7 s. 2014.
Nakladatel Academic Conferences and Publishing International Ltd.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Velká Británie a Severní Irsko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání paměťový nosič (CD, DVD, flash disk)
Kód RIV RIV/00216224:14410/14:00080626
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-1-910309-35-3
ISSN 2048-8963
UT WoS 000351503500113
Klíčová slova česky tacitní dimenze znalosti; tacitní znalost; výzkum tacitní dimenze znalosti
Klíčová slova anglicky tacit dimension of knowledge; tacit knowledge; research of tacit knowledge
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: Dana Nesnídalová, učo 831. Změněno: 2. 4. 2019 11:03.
Anotace
Knowledge is formed in the dynamic field of influences and has cognitive and emotional extent. It is not constant; it continually transforms and records itself in the individuals mind and in the changes in the inner and the outer environment caused by his or her actions. In the outlined process, a piece of knowledge has an explicit form (the individual is aware of it) and a tacit form (the individual is either little or not at all aware of it). For this reason, it seems appropriate to use the words explicit and tacit dimension of knowledge. Thus, what is incommunicable at a given moment (a situation) is called tacit; however, it really exists and is integral to the individual’s knowledge structure. In the end of the text, authors depict their qualitative research design and present two methods of research of tacit dimensions of knowledge: 1)doing analysis of a inner logic of metaphors used in interviews and 2) doing analysis of a structure of narratives producing by interviewees.
Anotace česky
Znalost se formje v dynamickém poli ovlivnění a má kognitivní a emocionální obsah. Není konstantní, probíhá neustálou změnou a zaznamenává se v mysli jedince a také ve změnách jeho vnitřního a vnějšího prostředí, které jsou způsobeny jeho jednáním. Část znalosti má svoji explicitní formu (jedinec si její vědom) a tacitní formu (jedinec si jí je vědom málo nebo vůbec). Z toho důvodu autoři v textu používají pojmy explicitní a tacitmní dimenze znalosti. Autoři na konci svého textu představují kvalitativní výzkumný design a dvě hlavní metody analýzy: 1) analýza použitých metafor a 2) analýza struktury narativů, které ve svých promluvách použili lidé, na nichž je tacitní dimenze znalosti zkoumána.
Návaznosti
GA13-20049S, projekt VaVNázev: Osvojování tacitních znalostí studenty učitelství v průběhu jejich pedagogické praxe
Investor: Grantová agentura ČR, Osvojování tacitních znalostí studenty učitelství v průběhu jejich pedagogické praxe
VytisknoutZobrazeno: 23. 4. 2024 13:54