HRBÁČEK, Jiří, Martin KUČERA, Zdeněk HODIS, Robin HORÁK a Jiří STRACH. ROBOTIC SYSTEMS IN TECHNICAL EDUCATION. In Jana Kapounová, Kateřina Kostolányová. Information and Communication Technology in Education. Proceedings. Ostrava: University of Ostrava, 2014, s. 93-98. ISBN 978-80-7464-561-7.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název ROBOTIC SYSTEMS IN TECHNICAL EDUCATION
Název česky Robotické systémy v technické výchově
Autoři HRBÁČEK, Jiří (203 Česká republika, garant, domácí), Martin KUČERA (203 Česká republika, domácí), Zdeněk HODIS (203 Česká republika, domácí), Robin HORÁK (203 Česká republika, domácí) a Jiří STRACH (203 Česká republika, domácí).
Vydání Ostrava, Information and Communication Technology in Education. Proceedings, od s. 93-98, 6 s. 2014.
Nakladatel University of Ostrava
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
WWW Proceedings - Information and Communication Technology in Education
Kód RIV RIV/00216224:14410/14:00077946
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-7464-561-7
Klíčová slova česky technická výchova; technické předměty;robotika;robotické systémy
Klíčová slova anglicky Technical education; technical subjects; robotics;robotic systems; voluntary courses; motivation
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnil: Ing. Zdeněk Hodis, Ph.D., učo 249325. Změněno: 16. 3. 2015 11:50.
Anotace
We can call the current situation concerning technology and crafts, without exaggeration, the "dark age technology." Masters that are able to pass their knowledge and skills on their apprentices are disappearing and crafts lost the social prestige. Knowledge can be preserved in books, electronic media, animations and movies, but experience and skills can be passed only if masters and their apprentices work together. We can’t wait for changes in legislation and social perspective on this issue. For several years, we are trying to find ways to bring the young generation back to technology. We are trying to rise interested in technology, we are trying to change attitudes and learn patience, diligence, consistency and precision. Our more than five-year work starts bearing fruit. This paper aims to briefly show some results of our research and suggest ways how to stop the current trend, or even reverse it.
VytisknoutZobrazeno: 25. 4. 2024 12:12