NOVOTNÝ, Petr a Karla BRÜCKNEROVÁ. Intergenerational Learning Among Teachers: Interaction Perspective. Studia paedagogica. Brno: Masarykova univerzita, 2014, roč. 19, č. 4, s. 45-79. ISSN 1803-7437. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.5817/SP2014-4-1.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Intergenerational Learning Among Teachers: Interaction Perspective
Název česky Mezigenerační učení mezi učiteli z pohledu vzájemných interakcí
Autoři NOVOTNÝ, Petr (203 Česká republika, garant, domácí) a Karla BRÜCKNEROVÁ (203 Česká republika, domácí).
Vydání Studia paedagogica, Brno, Masarykova univerzita, 2014, 1803-7437.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW Digitální knihovna FF MU
Kód RIV RIV/00216224:14210/14:00074244
Organizační jednotka Filozofická fakulta
Doi http://dx.doi.org/10.5817/SP2014-4-1
Klíčová slova anglicky Teacher learning; intergenerational learning; learning interactions; theory of learning by Knut Illeris
Štítky rivok
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Vendula Hromádková, učo 108933. Změněno: 22. 3. 2015 21:12.
Anotace
The paper draws on the theory of learning by Knut Illeris to interpret data from qualitative research in intergenerational learning at Czech primary and secondary schools. It is focused on describing the forms of interaction through which intergenerational learning among teachers takes place, i.e., perception, transmission, experience, imitation, and participation. The results of the analysis are interpreted in the school context in order to show how interaction research may contribute to the analysis of intergenerational learning in a specific institution.
Návaznosti
GA13-07234S, projekt VaVNázev: Mezigenerační učení v různých sociálních prostředích
Investor: Grantová agentura ČR, Mezigenerační učení v různých sociálních prostředích
VytisknoutZobrazeno: 25. 4. 2024 13:40