BRÜCKNEROVÁ, Karla a Petr NOVOTNÝ. Intergenerational learning in teaching staff teams: content and interactions. In European Conference on Educational Research: The Past, Present and Future of Educational Research in Europe, Porto, Portugal. 2014.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Intergenerational learning in teaching staff teams: content and interactions
Autoři BRÜCKNEROVÁ, Karla (203 Česká republika, domácí) a Petr NOVOTNÝ (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání European Conference on Educational Research: The Past, Present and Future of Educational Research in Europe, Porto, Portugal, 2014.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Portugalsko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14210/14:00074245
Organizační jednotka Filozofická fakulta
Klíčová slova anglicky intergenerational learning; interaction; teacher
Štítky rivok
Příznaky Mezinárodní význam
Změnil Změnila: Mgr. Vendula Hromádková, učo 108933. Změněno: 22. 3. 2015 21:14.
Anotace
The paper draws on the theory of learning by Knut Illeris to interpret data from qualitative research in intergenerational learning at Czech primary and secondary schools. It is focused on describing the forms of interaction through which intergenerational learning among teachers takes place, i.e., perception, transmission, experience, imitation, and participation. The paper also pays attention to the content of intergenerational learning.
Návaznosti
GA13-07234S, projekt VaVNázev: Mezigenerační učení v různých sociálních prostředích
Investor: Grantová agentura ČR, Mezigenerační učení v různých sociálních prostředích
VytisknoutZobrazeno: 1. 9. 2024 00:46