k 2014

Student Engagement: The Most Important Factor Affecting Pupil

SEDLÁČEK, Martin

Základní údaje

Originální název

Student Engagement: The Most Important Factor Affecting Pupil

Autoři

SEDLÁČEK, Martin (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

Symposium on dialogic teaching, Brno, 13. 10. 2014, 2014

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Prezentace na konferencích

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14210/14:00074270

Organizační jednotka

Filozofická fakulta

Klíčová slova anglicky

dialogic teaching; pupil learning; survey; multiple linear regression analysis

Štítky

Změněno: 22. 3. 2015 22:00, Mgr. Vendula Hromádková

Anotace

V originále

This study is concerned with the question of the nature of instructional communication and its effect on pupils' learning. The belief that the interaction and communication between teachers and pupils has a significant impact on pupils' educational results is one of the basic axioms of pedagogical science. As indicated in Kersen-Griep et al. (2006) interpersonal communication is always a factor hindering or facilitating pupils' learning. That is why there is a continuous effort to empirically verify what effects in the relation to learning generate different types of interaction and communication strategies of teachers, as there are different ways of conceptualizing both interaction and learning.

Návaznosti

GA13-23578S, projekt VaV
Název: Učitel a žáci v dialogickém vyučování
Investor: Grantová agentura ČR, Učitel a žáci v dialogickém vyučování