2014
Student Engagement: The Most Important Factor Affecting Pupil
SEDLÁČEK, MartinZákladní údaje
Originální název
Student Engagement: The Most Important Factor Affecting Pupil
Autoři
SEDLÁČEK, Martin (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
Symposium on dialogic teaching, Brno, 13. 10. 2014, 2014
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Prezentace na konferencích
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14210/14:00074270
Organizační jednotka
Filozofická fakulta
Klíčová slova anglicky
dialogic teaching; pupil learning; survey; multiple linear regression analysis
Štítky
Změněno: 22. 3. 2015 22:00, Mgr. Vendula Hromádková
Anotace
V originále
This study is concerned with the question of the nature of instructional communication and its effect on pupils' learning. The belief that the interaction and communication between teachers and pupils has a significant impact on pupils' educational results is one of the basic axioms of pedagogical science. As indicated in Kersen-Griep et al. (2006) interpersonal communication is always a factor hindering or facilitating pupils' learning. That is why there is a continuous effort to empirically verify what effects in the relation to learning generate different types of interaction and communication strategies of teachers, as there are different ways of conceptualizing both interaction and learning.
Návaznosti
GA13-23578S, projekt VaV |
|