RABUŠICOVÁ, Milada. Argumenty pro rozvoj a podporu předškolního vzdělávání v Evropě. In Konference Předškolní vzdělávání v teorii a praxi pořádaná Pedagogickou fakultou MU v Brně. 2014.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Argumenty pro rozvoj a podporu předškolního vzdělávání v Evropě
Název česky Argumenty pro rozvoj a podporu předškolního vzdělávání v Evropě
Název anglicky Arguments for development and support of preschool education in Europe
Autoři RABUŠICOVÁ, Milada.
Vydání Konference Předškolní vzdělávání v teorii a praxi pořádaná Pedagogickou fakultou MU v Brně, 2014.
Další údaje
Typ výsledku Vyžádané přednášky
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka Filozofická fakulta
Klíčová slova česky Předškolní vzdělávání; institucionální péče; dítě předškolního věku; modely předškolní péče; efekty předškolního vzdělávání
Klíčová slova anglicky preschool education; institutional care; child of preschool age; models of preschool care; effects of preschool education
Změnil Změnila: Mgr. Monika Kellnerová, učo 430435. Změněno: 26. 4. 2019 12:06.
Anotace
Přednáška je věnována argumentům pro podporu a rozvoj předškolního vzdělávání, s nimiž se můžeme setkat v Evropě. Nejčastěji jsou jimi pomoc a podpora rodinám, podpora vyšší porodnosti jako reakce na stárnoucí společnost, rovnost příležitostí žen a mužů, výraznější zapojení žen do pracovního procesu, ekonomické efekty předškolního vzdělávání v podobě investice do budoucnosti, vyrovnávání socioekonomických nerovností, sociální a kulturní soudržnost a první krok malého dítěte k celoživotnímu učení. Následuje přehled typických modelů předškolní péče a vzdělávání v Evropě v souvislosti s modely sociálního státu, jež v různé míře zohledňují rozdílné pohledy na péči o nejmenší děti a na rodinnou politiku vůbec. V závěrečné části přednášky je tato evropská situace konfrontována se situací českou.
Anotace česky
Přednáška je věnována argumentům pro podporu a rozvoj předškolního vzdělávání, s nimiž se můžeme setkat v Evropě. Nejčastěji jsou jimi pomoc a podpora rodinám, podpora vyšší porodnosti jako reakce na stárnoucí společnost, rovnost příležitostí žen a mužů, výraznější zapojení žen do pracovního procesu, ekonomické efekty předškolního vzdělávání v podobě investice do budoucnosti, vyrovnávání socioekonomických nerovností, sociální a kulturní soudržnost a první krok malého dítěte k celoživotnímu učení. Následuje přehled typických modelů předškolní péče a vzdělávání v Evropě v souvislosti s modely sociálního státu, jež v různé míře zohledňují rozdílné pohledy na péči o nejmenší děti a na rodinnou politiku vůbec. V závěrečné části přednášky je tato evropská situace konfrontována se situací českou.
Anotace anglicky
Presentation is on arguments for development and support of preschool education in Europe as we know them from different models of social welfare states and their educational politics.
VytisknoutZobrazeno: 14. 5. 2024 11:51