Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
@proceedings{1216302, author = {Mareš, Jan and Lukas, Josef and Kusý, Peter}, booktitle = {Ďuričove dni 2014 „Učiteľ a školská psychológia“. Kniha abstraktov}, keywords = {Class interaction with the teacher; teacher power; Czech adaptation of TPUS questionaire;}, language = {cze}, title = {Interakce učitele se třídou jako příběh sdílených bází moci: zkušenosti s převodem dotazníku TPUS pro žáky do českého prostředí (abstrakt)}, year = {2014} }
TY - CONF ID - 1216302 AU - Mareš, Jan - Lukas, Josef - Kusý, Peter PY - 2014 TI - Interakce učitele se třídou jako příběh sdílených bází moci: zkušenosti s převodem dotazníku TPUS pro žáky do českého prostředí (abstrakt) KW - Class interaction with the teacher KW - teacher power KW - Czech adaptation of TPUS questionaire; N2 - Příspěvek shrnuje zkušeností s adaptací dotazníku Teacher Power Use Scale (TPUS) autorů Schrodt, Witt, a Turman (2007) vymezujícího vnímání moci učitele ve třídě v kontextu teorie Frenche a Ravena (1959) rozlišující pět bází moci učitele: donucovací, odměňovací, referenční, legitimní a expertní. Představeny budou aspekty adaptace dotazníku do českého kulturního prostředí s rozšířením původní verze o druhý stupeň základní školy a pro účely projektu GAČR 13-24456S Moc ve školních třídách studentů učitelství. V příspěvku budou prezentovány výsledky předběžné standardizace české verze nástroje (1400 žáků z 60 školních tříd) a další zkušenosti s jeho využitím v praxi. ER -
MAREŠ, Jan a Josef LUKAS. Interakce učitele se třídou jako příběh sdílených bází moci: zkušenosti s převodem dotazníku TPUS pro žáky do českého prostředí (abstrakt). In KUSÝ, Peter. \textit{Ďuričove dni 2014 „Učiteľ a školská psychológia“. Kniha abstraktov}. 2014.
|