ŠEVČÍKOVÁ, Stanislava. Systemická sebezkušenost jako exprese respektu, krásy a užitku. In Monika Punová, Jitka Navrátilová. Praktické vzdělávání v sociální práci optikou resilienčního konceptu. 1. vyd. Brno: MUNI Press: Centrum praktických a evaluačních studií, Masarykova univerzita, 2014, s. 178-200. ISBN 978-80-210-7337-1.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Systemická sebezkušenost jako exprese respektu, krásy a užitku
Název česky Systemická sebezkušenost jako exprese respektu, krásy a užitku
Název anglicky Systemic self-experience as an expresiion of respect, beauty and utility
Autoři ŠEVČÍKOVÁ, Stanislava.
Vydání 1. vyd. Brno, Praktické vzdělávání v sociální práci optikou resilienčního konceptu, od s. 178-200, 23 s. 2014.
Nakladatel MUNI Press: Centrum praktických a evaluačních studií, Masarykova univerzita
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Organizační jednotka Fakulta sociálních studií
ISBN 978-80-210-7337-1
Klíčová slova česky systemický přístup; respekt; krása; užitek; praktické vzdělávání;resilience
Klíčová slova anglicky systemic approach; respect; beauty; utility; practical education in social work; resilience
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: Dipl.-Theol. Univ. Stanislava Ševčíková, MBA, Ph.D., učo 78509. Změněno: 26. 12. 2016 16:12.
Anotace
The author presents in the chapter the basic fundaments of systemic and narrative approch understand as expression of the „respect“, „beauty“ and „utility“ used in strenghtenning of resilience of the students of social work. The chapter concerns with the understanding of „problem“ and of „assumptions“, then is concerned with the technique „reframing“ and the dilema of help and control and the topoc of „power“ of social worker in the systemic and narrative approach. Main research question of the chapter is, how the basic fundaments of the systemic and narrative approach strenghten the resilience of students of social work?
Anotace anglicky
The author presents in the chapter the basic fundaments of systemic and narrative approch understand as expression of the „respect“, „beauty“ and „utility“ used in strenghtenning of resilience of the students of social work. The chapter concerns with the understanding of „problem“ and of „assumptions“, then is concerned with the technique „reframing“ and the dilema of help and control and the topoc of „power“ of social worker in the systemic and narrative approach. Main research question of the chapter is, how the basic fundaments of the systemic and narrative approach strenghten the resilience of students of social work?
VytisknoutZobrazeno: 27. 7. 2024 14:22