RUSŇÁK, Vít, Lukáš RUČKA, Pavel KAJABA, Desana DAXNEROVÁ, Matej MINÁRIK, Jiří KAREŠ, Michal BÁBEL a Petr HOLUB. MUSE framework 1.5. 2014.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název MUSE framework 1.5
Název česky MUSE framework 1.5
Autoři RUSŇÁK, Vít, Lukáš RUČKA, Pavel KAJABA, Desana DAXNEROVÁ, Matej MINÁRIK, Jiří KAREŠ, Michal BÁBEL a Petr HOLUB.
Vydání 2014.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Software
Obor 10201 Computer sciences, information science, bioinformatics
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW Domovská stránka projektu MUSE framework
Organizační jednotka Fakulta informatiky
Klíčová slova anglicky multi-touch; human-computer interaction; HCI; interaction framework; gesture recognition; group collaborative environment
Technické parametry Kontaktní osoba: Vít Rusňák, Fakulta Informatiky, Masarykova univerzita, Botanická 68a, Brno, e-mail:xrusnak@fi.muni.cz; Software je šířen pod BSD licencí. Uživatel software souhlasí s podmínkami této licence.
Změnil Změnil: RNDr. Vít Rusňák, Ph.D., učo 172757. Změněno: 19. 1. 2015 15:26.
Anotace
MUSE is a framework for developing cost-affordable interactive environments. It allows for rapid development of interactive systems based on tabletops and interactive tiled-display walls as well as for general interactive spaces. It serves as a testing environment for a development of new interaction techniques for large-scale interactive systems. The framework provides different interaction possibilities of multimodal user interfaces which are made of multiple low-cost commodity devices (e.g., single- and multi-touch overlay panels and foils, web cameras, depth sensors). Main features of the framework: a) coupling of multiple low-cost commodity multi-touch sensors which are represented as a single seamless interface; b) functions for distinguishing and continuous association of users and touch operations they performed; c) hand-tracking for identification and distinguishing users' body parts (e.g., hands) used in association with touch input events; d) integration of gesture recognition algorithms Protractor, $1 and $N to provide experimental gesture recognition of touch events (libreco library) e) extended semantic description of input events enabling their personalisation (e.g., personalized gesture recognition); (libdtuio library) f) highly configurable toolkit and application base. Supported HW: majority of existing resistive and capacitive single- and multi-touch sensor overlay panels and devices, MS Kinect depth tracker in both versions, web cameras.
Návaznosti
LM2010005, projekt VaVNázev: Velká infrastruktura CESNET (Akronym: VI CESNET)
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Velká infrastruktura CESNET
MUNI/A/0855/2013, interní kód MUNázev: Rozsáhlé výpočetní systémy: modely, aplikace a verifikace III. (Akronym: FI MAV III.)
Investor: Masarykova univerzita, Rozsáhlé výpočetní systémy: modely, aplikace a verifikace III., DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
MUNI/33/19/2013, interní kód MUNázev: Rozšíření pro MUSE framework (Akronym: MUSE)
Investor: Masarykova univerzita, Rozšíření pro MUSE framework
VytisknoutZobrazeno: 26. 4. 2024 20:23