Tradice muzejní pedagogiky v České republice. S přihlédnutím k roli brněnské muzeologie na jejím ...
MRÁZOVÁ, Lenka a Lucie JAGOŠOVÁ. Tradice muzejní pedagogiky v České republice. S přihlédnutím k roli brněnské muzeologie na jejím vývoji. In Mezinárodní vědecká konference Muzeo50. 2014. |
Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
|
Základní údaje | |
---|---|
Originální název | Tradice muzejní pedagogiky v České republice. S přihlédnutím k roli brněnské muzeologie na jejím vývoji |
Název anglicky | Tradition of museum pedagogy in the Czech Republic, with reflection of Brno museology influence on its development |
Autoři | MRÁZOVÁ, Lenka (203 Česká republika, domácí) a Lucie JAGOŠOVÁ (203 Česká republika, garant, domácí). |
Vydání | Mezinárodní vědecká konference Muzeo50, 2014. |
Další údaje | |
---|---|
Originální jazyk | čeština |
Typ výsledku | Prezentace na konferencích |
Obor | 50300 5.3 Education |
Stát vydavatele | Česká republika |
Utajení | není předmětem státního či obchodního tajemství |
Kód RIV | RIV/00216224:14210/14:00078541 |
Organizační jednotka | Filozofická fakulta |
Klíčová slova česky | muzejní pedagogika; tradice; muzeum; Česká republika |
Klíčová slova anglicky | museum pedagogy; tradition; museum; Czech republic |
Štítky | rivok |
Změnil | Změnila: Mgr. Lenka Mrázová, učo 20827. Změněno: 10. 11. 2016 15:35. |
Anotace |
---|
Muzejní pedagogika ve své teoretické i prakticistní rovině je oborem, který v České republice zažívá léta úspěchu a zájmu. Za posledních dvacet let svobodného vývoje společnosti, kdy muzea přestala být nástrojem režimních sdělení, ale vrátila se ke svobodné interpretaci sbírek, stoupl nejen zájem společnosti o muzea, ale především zájem muzeí o návštěvníky. V prakticistní rovině tak v různorodé kvalitě nacházíme pestrou nabídku aktivit a doprovodných programů, v teoretické rovině můžeme sledovat zájem muzeologů i pedagogů o zázemí oboru. Zázemí muzejní pedagogiky v České republice stojí ovšem na pevných základech dlouholeté tradice. Příspěvek je krátkým připomenutím vývoje oboru v České republice jak v rovině teoretické, tak i v rovině jeho výuky na Masarykově univerzitě v Brně. |
Anotace anglicky |
---|
Museum pedagogy with all its theoretical and practical aspects is a discipline, which in the Czech Republic currently experiences a period of boom. The past twenty years of unrestricted development, when museums ceased to serve as a tool of official propaganda and returned to free interpretation of their collections, saw not only an increase in interest of the society in museums but also a struggle of museums for new audience. From a practical view we thus find a wide offer of activities and fringe programmes of various quality, and on a theoretical level we can follow up the interest of museologists and pedagogues in the hinterland of the discipline. Museum pedagogy in the Czech Republic rests on a solid base of a long-time tradition. The paper gives a brief overview of the development of this discipline in the Czech Republic both on a theoretical level and from the view of education at the Masaryk University in Brno. |
VytisknoutZobrazeno: 19. 9. 2024 13:27