2014
Problematika sebeobrany osob se zrakovým postižením
SKOTÁKOVÁ, Alena, Jitka ČIHOUNKOVÁ, Zuzana HÁJKOVÁ a Jindřiška KOHOUTKOVÁZákladní údaje
Originální název
Problematika sebeobrany osob se zrakovým postižením
Název anglicky
The issue of self-defence for people visual disability
Autoři
SKOTÁKOVÁ, Alena (203 Česká republika, garant, domácí), Jitka ČIHOUNKOVÁ (203 Česká republika, domácí), Zuzana HÁJKOVÁ (203 Česká republika, domácí) a Jindřiška KOHOUTKOVÁ (203 Česká republika, domácí)
Vydání
III.česká národní konference APA 2014, 2014
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Konferenční abstrakt
Obor
Sport a aktivity volného času
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14510/14:00078593
Organizační jednotka
Fakulta sportovních studií
ISSN
Klíčová slova anglicky
self defence; people with visual disability
Štítky
Změněno: 25. 3. 2015 11:14, Mgr. Alena Skotáková, Ph.D.
V originále
Cílem příspěvku je seznámit se zkušenostmi s výukou sebeobrany pro osoby se zrakovým postižením. Kurzy sebeobrany probíhaly na FSpS na jaře a na podzim 2014. Na základě detailních průzkumů týkajících se zkušeností osob se zrakovým postižením s rizikovým či násilným chováním vůči této specifické skupině a jejich bezpečnostním obavám, byla vytvořena metodika sebeobrany pro osoby se zrakovým postižením. Metodika vychází z teorie konfliktu (tzv. prkonfliktní fáze a verbální komunikace). Příspěvek popisuje hlavní principy, zásady, možnosti a hlavně zkušenosti při výuce sebeobrany osob se zrakovým postižením.
Anglicky
Purpose of this article is to become familiar with the experience of teaching self-defence for people with a visual disability. Self defence courses took place at the Faculty of Sport Studies in the spring and autumn of 2014. Based on detailed surveys related to the experience of people with a visual disability with risky or violent behaviour against this specific group and their security concerns, a self defence methodology was created for them. The methodology is based on conflict theory and is mainly focused on the initial phases of conflict resolution (the pre-conflict and verbal communication). The article describes the main principles, rules, possibilities and experience in teaching self-defence for people with visual disability.
Návaznosti
MUNI/A/0966/2013, interní kód MU |
|