c 2014

Muzea a návštěvníci se speciálními vzdělávacími potřebami

JAGOŠOVÁ, Lucie

Základní údaje

Originální název

Muzea a návštěvníci se speciálními vzdělávacími potřebami

Název anglicky

Museums and their visitors with special needs

Autoři

JAGOŠOVÁ, Lucie (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

Brno, Základy muzejní pedagogiky. Studijní texty, od s. 41-57, 17 s. 2014

Nakladatel

Moravské zemské muzeum - Metodické centrum muzejní pedagogiky

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Učební texty pomůcky (vč. dílčích kapitol v učebnicích)

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Kód RIV

RIV/00216224:14210/14:00082281

Organizační jednotka

Filozofická fakulta

ISBN

978-80-7028-441-4

Klíčová slova česky

inkluzivní muzejní pedagogika; návštěvníci se speciálními potřebami; fyzická dostupnost; smyslová dostupnost

Klíčová slova anglicky

inclusive museum pedagogy; visitors with special needs; physical accessibility; sensual accessibility

Štítky

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 10. 3. 2016 14:41, Mgr. Renata Macholdová

Anotace

V originále

Kapitola se zabývá problematikou sociální inkluze v kontextu muzejních instituci a možnostmi zpřístupnění muzeí návštěvníkům se speciálními vzdělávacími potřebami. Věnuje se fyzické a smyslové dostupnosti muzeí a hledá optimální nabídku vzdělávacích a doprovodných programů pro tyto skupiny návštěvníků na základě znalosti jejich omezení i potřeb.

Anglicky

Chapter is focused on inclusive museum pedagogy and potential of accessibility of museums to special audiences. Text aims to physical and sensual accessibility of museums and thinking of optimal educational programs for visitors with special needs with respect and knowledge of their needs and limits.