JAGOŠOVÁ, Lucie. Muzea a návštěvníci se speciálními vzdělávacími potřebami. In Dolák, Jan; Holman, Pavel; Jagošová, Lucie; Jůva, Vladimír; Mrázová, Lenka; Šerák, Michal; Šobáňová, Petra. Základy muzejní pedagogiky. Studijní texty. Brno: Moravské zemské muzeum - Metodické centrum muzejní pedagogiky, 2014, s. 41-57. ISBN 978-80-7028-441-4.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Muzea a návštěvníci se speciálními vzdělávacími potřebami
Název anglicky Museums and their visitors with special needs
Autoři JAGOŠOVÁ, Lucie (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Brno, Základy muzejní pedagogiky. Studijní texty, od s. 41-57, 17 s. 2014.
Nakladatel Moravské zemské muzeum - Metodické centrum muzejní pedagogiky
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Učební texty pomůcky (vč. dílčích kapitol v učebnicích)
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Kód RIV RIV/00216224:14210/14:00082281
Organizační jednotka Filozofická fakulta
ISBN 978-80-7028-441-4
Klíčová slova česky inkluzivní muzejní pedagogika; návštěvníci se speciálními potřebami; fyzická dostupnost; smyslová dostupnost
Klíčová slova anglicky inclusive museum pedagogy; visitors with special needs; physical accessibility; sensual accessibility
Štítky rivok
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Renata Macholdová, učo 216933. Změněno: 10. 3. 2016 14:41.
Anotace
Kapitola se zabývá problematikou sociální inkluze v kontextu muzejních instituci a možnostmi zpřístupnění muzeí návštěvníkům se speciálními vzdělávacími potřebami. Věnuje se fyzické a smyslové dostupnosti muzeí a hledá optimální nabídku vzdělávacích a doprovodných programů pro tyto skupiny návštěvníků na základě znalosti jejich omezení i potřeb.
Anotace anglicky
Chapter is focused on inclusive museum pedagogy and potential of accessibility of museums to special audiences. Text aims to physical and sensual accessibility of museums and thinking of optimal educational programs for visitors with special needs with respect and knowledge of their needs and limits.
VytisknoutZobrazeno: 25. 4. 2024 11:57