2014
Muzea a návštěvníci se speciálními vzdělávacími potřebami
JAGOŠOVÁ, LucieZákladní údaje
Originální název
Muzea a návštěvníci se speciálními vzdělávacími potřebami
Název anglicky
Museums and their visitors with special needs
Autoři
JAGOŠOVÁ, Lucie (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
Brno, Základy muzejní pedagogiky. Studijní texty, od s. 41-57, 17 s. 2014
Nakladatel
Moravské zemské muzeum - Metodické centrum muzejní pedagogiky
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Učební texty pomůcky (vč. dílčích kapitol v učebnicích)
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Kód RIV
RIV/00216224:14210/14:00082281
Organizační jednotka
Filozofická fakulta
ISBN
978-80-7028-441-4
Klíčová slova česky
inkluzivní muzejní pedagogika; návštěvníci se speciálními potřebami; fyzická dostupnost; smyslová dostupnost
Klíčová slova anglicky
inclusive museum pedagogy; visitors with special needs; physical accessibility; sensual accessibility
Štítky
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 10. 3. 2016 14:41, Mgr. Renata Macholdová
V originále
Kapitola se zabývá problematikou sociální inkluze v kontextu muzejních instituci a možnostmi zpřístupnění muzeí návštěvníkům se speciálními vzdělávacími potřebami. Věnuje se fyzické a smyslové dostupnosti muzeí a hledá optimální nabídku vzdělávacích a doprovodných programů pro tyto skupiny návštěvníků na základě znalosti jejich omezení i potřeb.
Anglicky
Chapter is focused on inclusive museum pedagogy and potential of accessibility of museums to special audiences. Text aims to physical and sensual accessibility of museums and thinking of optimal educational programs for visitors with special needs with respect and knowledge of their needs and limits.