NOVOTNÝ, Jan. Does an Observer Belong in Physics? Human affairs. Slovenská akadémia vied, roč. 24, č. 2, s. 170-177. ISSN 1210-3055. doi:10.2478/s13374-014-0217-x. 2014.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Does an Observer Belong in Physics?
Název česky Patří pozorovatel do fyziky?
Autoři NOVOTNÝ, Jan (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Human affairs, Slovenská akadémia vied, 2014, 1210-3055.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW Springer
Kód RIV RIV/00216224:14410/14:00078634
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Doi http://dx.doi.org/10.2478/s13374-014-0217-x
UT WoS 000212101900002
Klíčová slova česky počítače; porozumění; lidská mysl; pozorovatel; přírodní procesy
Klíčová slova anglicky computers; understanding; human mind; observer; natural processes
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: Dana Nesnídalová, učo 831. Změněno: 16. 1. 2021 15:15.
Anotace
In this paper we comment on the opinions of great philosophers from various epochs on the relationship between computers and the human mind. We ponder over whether we might be able to gain an understanding of the human mind and a perception of the world from the scientific point of view. We focus on the relationship between these two issues
Anotace česky
V dokumentu jsou vyjádřeny názory velkých filozofů z různých epoch o vztahu mezi počítači a lidskou myslí. Uvažujeme nad tím, zda bychom mohli být schopni porozumět lidské mysli a vnímání světa z vědeckého hlediska. Zaměřujeme se na vztah mezi těmito dvěma otázkámi.
Návaznosti
CZ.1.07/2.2.00/28.0182, interní kód MUNázev: Moduly jako prostředek inovace v intergaci výuky moderní fyziky a chemie
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Moduly jako prostředek inovace v intergaci výuky moderní fyziky a chemie, 2.2 Vysokoškolské vzdělávání
VytisknoutZobrazeno: 28. 3. 2024 22:04