2014
Hudební škola spolku Brünner Musikverein (1862-1939)
KUČEROVÁ, LenkaZákladní údaje
Originální název
Hudební škola spolku Brünner Musikverein (1862-1939)
Název česky
Hudební škola spolku Brünner Musikverein (1862-1939)
Název anglicky
Music School of the Brünner Musikverein (1862-1939)
Autoři
KUČEROVÁ, Lenka (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
Teoretické reflexe hudební výchovy, Masarykova univerzita, 2014, 1803-1331
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Kód RIV
RIV/00216224:14410/14:00078645
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky
Brünner Musikverein;hudební spolek;školní osnovy;vyučování;vzdělávání;Brno
Klíčová slova anglicky
Brünner Musikverein;music association;school curriculum;school teaching;education;Brno
Změněno: 16. 3. 2015 10:12, Mgr. et Mgr. BcA. Bc. Lenka Kučerová, DiS., Ph.D. et Ph.D., MBA, LL.M.
V originále
Výzkum je zaměřený na systém vzdělávání v hudební škole spolku Brünner Musikverein (1862–1939). Soustředí se na vznik spolku a jeho školy a dává jej do kontextu s ostatním německým hudebním vzděláváním, které fungovalo v Brně na přelomu 19. a 20. století. Zabývá se školními osnovami a změnami, které během existence školy nastaly ve vyučovaných předmětech a v množství učebních hodin. Práce uvádí také pedagogy jednotlivých studijních oborů. Výzkum je zaměřený na systém vzdělávání v hudební škole spolku Brünner Musikverein (1862 – 1939). Soustředí se na vznik spolku a jeho školy a dává jej do kontextu s ostatním německým hudebním vzděláváním, které fungovalo v Brně na přelomu 19. a 20. století. Zabývá se školními osnovami a změnami, které během existence školy nastaly ve vyučovaných předmětech a v množství učebních hodin. Práce uvádí také pedagogy jednotlivých studijních oborů.
Anglicky
This research work is focused on a system of education at music school of Brünner Musikverein association (1862–1839). It is aimed at a foundation of music association and its school and put into context with other German music education in Brno at the turn of the 19th and 20th century. It deals with school curriculum and with changes in subjects and in a number of lessons. This paper also describes pedagogues of a study branches.