J 2014

Hudební škola spolku Brünner Musikverein (1862-1939)

KUČEROVÁ, Lenka

Základní údaje

Originální název

Hudební škola spolku Brünner Musikverein (1862-1939)

Název česky

Hudební škola spolku Brünner Musikverein (1862-1939)

Název anglicky

Music School of the Brünner Musikverein (1862-1939)

Autoři

KUČEROVÁ, Lenka (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

Teoretické reflexe hudební výchovy, Masarykova univerzita, 2014, 1803-1331

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

Kód RIV

RIV/00216224:14410/14:00078645

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

Klíčová slova česky

Brünner Musikverein;hudební spolek;školní osnovy;vyučování;vzdělávání;Brno

Klíčová slova anglicky

Brünner Musikverein;music association;school curriculum;school teaching;education;Brno

Anotace

V originále

Výzkum je zaměřený na systém vzdělávání v hudební škole spolku Brünner Musikverein (1862–1939). Soustředí se na vznik spolku a jeho školy a dává jej do kontextu s ostatním německým hudebním vzděláváním, které fungovalo v Brně na přelomu 19. a 20. století. Zabývá se školními osnovami a změnami, které během existence školy nastaly ve vyučovaných předmětech a v množství učebních hodin. Práce uvádí také pedagogy jednotlivých studijních oborů. Výzkum je zaměřený na systém vzdělávání v hudební škole spolku Brünner Musikverein (1862 – 1939). Soustředí se na vznik spolku a jeho školy a dává jej do kontextu s ostatním německým hudebním vzděláváním, které fungovalo v Brně na přelomu 19. a 20. století. Zabývá se školními osnovami a změnami, které během existence školy nastaly ve vyučovaných předmětech a v množství učebních hodin. Práce uvádí také pedagogy jednotlivých studijních oborů.

Anglicky

This research work is focused on a system of education at music school of Brünner Musikverein association (1862–1839). It is aimed at a foundation of music association and its school and put into context with other German music education in Brno at the turn of the 19th and 20th century. It deals with school curriculum and with changes in subjects and in a number of lessons. This paper also describes pedagogues of a study branches.