TRNOVÁ, Eva. Přínos IBSE k rozvoji přírodovědné nadaných žáků. Online. In Renata Kovářová, Jana Škrabánková. Učíme nadané žáky II. Ostrava: Ostravská Univerzita v Ostravě, 2014. s. 154-160. ISBN 978-80-7464-533-4. [citováno 2024-04-23]
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Přínos IBSE k rozvoji přírodovědné nadaných žáků
Název česky Přínos IBSE k rozvoji přírodovědné nadaných žáků
Název anglicky Benefits of IBSE to the development of science gifted students
Autoři TRNOVÁ, Eva (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání Ostrava, Učíme nadané žáky II, od s. 154-160, 7 s. 2014.
Nakladatel Ostravská Univerzita v Ostravě
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání paměťový nosič (CD, DVD, flash disk)
Kód RIV RIV/00216224:14410/14:00078656
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-7464-533-4
Klíčová slova česky IBSE; nadání; přírodovědné vzdělávání; rozvoj
Klíčová slova anglicky IBSE; giftedness; science education; development
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: doc. RNDr. Eva Trnová, PhD., učo 26136. Změněno: 26. 2. 2017 21:50.
Anotace
Učitelé hledají vhodné postupy pro vzdělávání přírodovědně nadaných žáků, kteří jsou inkluzí začleňováni do běžných tříd. Jednou z možností je badatelsky orientované přírodovědné vzdělávání (IBSE), které umožňuje vytvořit diferencované podmínky žákům s rozdílnými vzdělávacími potřebami (včetně nadaných) a práci s výkonově rozrůzněnými skupinami žáků. Výstupem našeho konstrukčního výzkumu je skutečnost, že nadaní žáci mohou být pomocí IBSE rozvíjeni způsobem, který odpovídá jejich vzdělávacím potřebám. Příprava přírodovědných učitelů v aplikaci IBSE je cílem evropského projektu PROFILES.
Anotace anglicky
Teachers look for innovative educational methods for science gifted students who are integrated into mainstream classes. One of these educational methods is IBSE, which allows creating different conditions for students with special educational needs (including giftedness) and working with intellectually differentiated groups of students. The outcome of our design-based research is the finding that gifted students are developed by using of IBSE in a way that meets their special educational needs. Teachers are prepared in IBSE in the European project PROFILES.
VytisknoutZobrazeno: 23. 4. 2024 22:17