FRÝZOVÁ, Iva. Využití didaktické metody pozorování v předškolním vzdělávání. In Syslová Zora, Rodová Veronika. Předškolní vzdělávání v teorii a praxi. Brno: Masarykova univerzita, 2014, s. 116-123. ISBN 978-80-210-7370-8.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Využití didaktické metody pozorování v předškolním vzdělávání
Název česky Využití didaktické metody pozorování v předškolním vzdělávání
Název anglicky Use teaching methods of observation in preschool education
Autoři FRÝZOVÁ, Iva.
Vydání Brno, Předškolní vzdělávání v teorii a praxi, od s. 116-123, 8 s. 2014.
Nakladatel Masarykova univerzita
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání paměťový nosič (CD, DVD, flash disk)
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-210-7370-8
Klíčová slova česky výuková metoda pozorování, předškolní vzdělávání
Klíčová slova anglicky teaching method of observation, preschool education
Změnil Změnila: Mgr. Iva Frýzová, učo 12077. Změněno: 13. 3. 2015 13:18.
Anotace
Práce představuje kvalitativní analýzu seminárních prací studentů oboru Učitelství pro mateřské školy Masarykovy univerzity. V seminární práci měli studenti za úkol prokázat dovednost vhodně zvolit objekt k přímému pozorování a navrhnout průběh vlastního pozorování zvoleného objektu s dětmi v mateřské škole. Analýza je zaměřena především na rozbor nejčastějších aspektů a chyb ovlivňujících volbu pozorovaného objektu, realizaci vlastního pozorování, následné zobecnění či shrnutí pozorovaných skutečností a vytváření dalších příležitostí pro aplikaci a využití pozorovaného objektu. Na závěr jsou shrnuta pozitiva využití této didaktické metody u dětí předškolního věku z pohledu studentů výše uvedeného oboru.
Anotace anglicky
The work presents a qualitative analysis seminar works of students of Kindergarten Teacher Training Masaryk University targeted on the use of didactic methods observation in preschool education. The analysis is focused on the most common aspects and errors affecting the choice of the observed object, implementation of observations, subsequent generalization or summary of observed facts and creating more opportunities for the application and use of the object. The conclusion summarizes the positive use of this method from the perspective of students above mentioned field.
VytisknoutZobrazeno: 27. 4. 2024 01:37