D 2014

LMS pro blended learning

ČERNÝ, Michal

Basic information

Original name

LMS pro blended learning

Name (in English)

LMS for blended learning

Authors

Edition

Hradec Králové, Sborník příspěvků z mezinárodní vědecké konference MMK 2014, p. 2098-2105, 8 pp. 2014

Publisher

MAGNANIMITAS

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

storage medium (CD, DVD, flash disk)

References:

Organization unit

Faculty of Arts

ISBN

978-80-87952-07-8

Keywords (in Czech)

e-learning; LMS; blended learning; technologie ve vzdělávání

Keywords in English

e-learning; LMS; blended learning; technology in education

Tags

Reviewed
Změněno: 29/1/2015 20:28, RNDr. Michal Černý, Ph.D.

Abstract

V originále

Velká většina e-learningových prostředí je zaměřená na tvorbu čistě distančních kurzů, které většinou vyžadují systematické a promyšlené budování. V prostředí primárního, sekundární i terciálního školství je přitom často vhodné tyto nástroje používat spíše jako doplněk presenčního vzdělávání, nebo jako nástroj pro práci s převrácenou třídou. Příspěvek se zaměří na Google Classroom a OpenClass, který je na takový přístup k LMS zaměřen.

In English

The great majority of e-learning environment is focused only on the creation of distance courses, which usually require a systematic and thoughtful building. In an environment of primary, secondary and tertiary education is often useful while using these tools rather as a supplement face to face education, or as a tool to work with the inverse of the class. The paper focuses on Google Classroom OpenClass and which is of such a targeted approach to the LMS.

Links

CZ.1.07/1.3.00/51.0035, interní kód MU
Name: INTERES - Informační technologie realizované spoluprací
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, 1.3 Further education of employees of schools and educational institutes