2017
From adverts to letters to the editor : External voicing in early sports match announcements
CHOVANEC, JanZákladní údaje
Originální název
From adverts to letters to the editor : External voicing in early sports match announcements
Autoři
CHOVANEC, Jan (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
1. vyd. Amsterdam and Philadelphia, Diachronic Developments in English News Discourse (2017), od s. 175-197, 23 s. Advances in Historical Sociolinguistics 6, 2017
Nakladatel
John Benjamins
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor
60203 Linguistics
Stát vydavatele
Nizozemské království
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Kód RIV
RIV/00216224:14210/17:00095770
Organizační jednotka
Filozofická fakulta
ISBN
978-90-272-6551-7
Klíčová slova česky
participační rámce; pragmatika; historická pragmatika; fotbal; kriket; viktoriánská doba; žurnalistika; dějiny žurnalistiky
Klíčová slova anglicky
letters to the editor; The Times; participation framework; football; Victorian journalism
Štítky
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 11. 4. 2018 12:31, Mgr. Jana Pelclová, Ph.D.
Anotace
V originále
This article deals with external voicing in early news discourse, focusing on how the function of announcing future events was realised in letters to the editor and classified adverts, using data from the British daily newspaper The Times in the late eighteenth and the nineteenth centuries. The external voicing of texts announcing future newsworthy events – upcoming cricket and football matches – is interpreted in terms of a participation framework in which the newspaper plays the role of the animator, mediating messages originating elsewhere. It is argued that this arrangement of the communicative situation is related to pre-modern journalistic practices that tended to rely on the aggregation of content rather than editorial processing of information.
Návaznosti
MUNI/A/1065/2016, interní kód MU |
|