SKOPAL, Pavel. Letters to the Heroes: Exhibition and reception of Hanzelka and Zikmund’s travelogues in Czechoslovakia of the 1950s. Participations. Journal of Audience and Reception Studies. 2014, roč. 11, č. 2, s. 58-77. ISSN 1749-8716.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Letters to the Heroes: Exhibition and reception of Hanzelka and Zikmund’s travelogues in Czechoslovakia of the 1950s
Název česky Dopisy hrdinům: uvádění a recepce cestopisných filmů Hanzelky a Zikmunda v 50. letech 20. století
Autoři SKOPAL, Pavel (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Participations. Journal of Audience and Reception Studies, 2014, 1749-8716.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor Písemnictví, masmedia, audiovize
Stát vydavatele Velká Británie a Severní Irsko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14210/14:00078844
Organizační jednotka Filozofická fakulta
Klíčová slova anglicky cinema reception; socialist cinema; travelogues; cinema exhibition; popular culture in socialism
Štítky rivok
Změnil Změnil: doc. Mgr. Pavel Skopal, Ph.D., učo 18130. Změněno: 30. 10. 2015 19:27.
Anotace
Drawing mainly on personal letters from cinemagoers and readers and on reports by cinema exhibitors, this essay examines the reasons for the enormous popularity of the feature-length documentary films shot by Czech travellers Hanzelka and Zikmund. The essay identifies certain modes of the movies' reception and argues that the popularity of the films was fuelled by a complex network of media products that were created around this duo (radio and newspaper reports, travel books). The example of the travelogues draws attention to the fundamental mechanisms of the distribution and reception of entertainment values in the cultural environment of the (post)Stalinist Czechoslovakia.
Anotace česky
Text prozkoumává příčiny popularity celovečerních dokumentárních snímků, které natočili Miroslav Zikmund a Jiří Hanzelka. Studie identifikuje mody recepce a dochází k závěru, že popularita byla sycena komplexní sítí mediálních produktů, vytvářených kolem cestovatelské dvojice (rozhlas, tisk, cestopisné knihy). Příklad cestopisů Hanzelky a Zikmunda ukazuje základní mechanismy distribuce a recepce zábavních hodnot v kulturním prostředí (post)stalinského Československa.
Návaznosti
MUNI/A/0865/2013, interní kód MUNázev: Česká kinematografie v diktatuře a v demokracii
Investor: Masarykova univerzita, Česká kinematografie v diktatuře a v demokracii, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 19. 3. 2024 07:36