LORENZ, Michal. From Scientific Information to i-School: Mapping Transformation of Curriculum. 2014.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název From Scientific Information to i-School: Mapping Transformation of Curriculum
Název česky Od vědeckých informací k i-školám: mapování transformace kurikula
Autoři LORENZ, Michal.
Vydání 2014.
Další údaje
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Organizační jednotka Filozofická fakulta
Změnil Změnila: Mgr. Vendula Hromádková, učo 108933. Změněno: 2. 5. 2019 11:23.
Anotace
We map a transformation of the curriculum offered by the Division of Information studies and Librarianship at Masaryk University during history. Every discipline has three dimensions which interact with one another. We can understand it as a scientific discipline, as a study discipline, and as a practical discipline. We analyse information science as an academic discipline with special attention to the study dimension and its transformation during history. Interaction of the study dimension with the scientific dimension and the practical dimension are reflected. Venn diagrams are used as mapping and visualising tools.
Anotace česky
Zpracováváme transformaci studijních plánů Kabinetu informačních studií a knihovnictví Masarykovy univerzity v Brně v průběhu historie. Každá disciplína má tři dimenze, které spolu vzájemně interagují. Může být chápána jako vědecká disciplína, studijní disciplína a praktická disciplína. Analyzujeme informační vědu jako akademickou disciplínu se zvláštním zřetelem ke studijnímu aspektu a jeho historickému vývoji. Reflektujeme interakci studijní, vědecké a praktické dimenze. Za účelem analýzy jsou použity Vennovy diagramy a vizualizační nástroje.
VytisknoutZobrazeno: 8. 5. 2024 13:22