B 2014

Dramatická výchova ve službách dějepisu. Vzdělávací potenciál tematické kooperativní výuky

RODOVÁ, Veronika

Základní údaje

Originální název

Dramatická výchova ve službách dějepisu. Vzdělávací potenciál tematické kooperativní výuky

Název anglicky

Drama education in service didactics of history. Educational Potential of Thematic Cooperative Education

Autoři

RODOVÁ, Veronika (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

první. Brno, 179 s. 2014

Nakladatel

MU

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Odborná kniha

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Kód RIV

RIV/00216224:14410/14:00078885

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-210-7593-1

Klíčová slova česky

tematická kooperativní výuka; didaktika dějepisu; dramatická výchova; kooperativní výuka; pedagogická komunikace; živý obraz; vizuální gramotnost

Klíčová slova anglicky

thematic cooperative education; didactics of history; drama education; cooperative education; pedagogical communication; still picture; visual literacy

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 15. 5. 2015 08:30, Mgr. Monika Foltánová

Anotace

V originále

Kniha Dramatická výchova ve službách dějepisu se vztahuje k oblasti didaktiky dějepisu a zabývá se vzdělávacími možnostmi tematické kooperativní výuky, což představuje propojení práce s historickými texty (narativními a ikonickými) a aktivizačních výukových metod, zejména výukové techniky živých obrazů. Jádrem práce je kvalitativní výzkumné šetření zahrnující analýzu slovní reflexe žáků a fotografií živých obrazů, pořízených během výuky.

Anglicky

The book "Drama education in didactics of History and Drama Education" deals with the educational possibilities of purpose-built thematic cooperative education, which represents interconnection of work involving historical texts (narrative and iconic) and activation educational methods, especially the educational technique of still pictures. The core of the thesis is a qualitative research involving an analysis of students' verbal reflexion and photographs of still pictures, taken during the lessons.