2014
Dramatická výchova ve službách dějepisu. Vzdělávací potenciál tematické kooperativní výuky
RODOVÁ, VeronikaZákladní údaje
Originální název
Dramatická výchova ve službách dějepisu. Vzdělávací potenciál tematické kooperativní výuky
Název anglicky
Drama education in service didactics of history. Educational Potential of Thematic Cooperative Education
Autoři
RODOVÁ, Veronika (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
první. Brno, 179 s. 2014
Nakladatel
MU
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Odborná kniha
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Kód RIV
RIV/00216224:14410/14:00078885
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-210-7593-1
Klíčová slova česky
tematická kooperativní výuka; didaktika dějepisu; dramatická výchova; kooperativní výuka; pedagogická komunikace; živý obraz; vizuální gramotnost
Klíčová slova anglicky
thematic cooperative education; didactics of history; drama education; cooperative education; pedagogical communication; still picture; visual literacy
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 15. 5. 2015 08:30, Mgr. Monika Foltánová
V originále
Kniha Dramatická výchova ve službách dějepisu se vztahuje k oblasti didaktiky dějepisu a zabývá se vzdělávacími možnostmi tematické kooperativní výuky, což představuje propojení práce s historickými texty (narativními a ikonickými) a aktivizačních výukových metod, zejména výukové techniky živých obrazů. Jádrem práce je kvalitativní výzkumné šetření zahrnující analýzu slovní reflexe žáků a fotografií živých obrazů, pořízených během výuky.
Anglicky
The book "Drama education in didactics of History and Drama Education" deals with the educational possibilities of purpose-built thematic cooperative education, which represents interconnection of work involving historical texts (narrative and iconic) and activation educational methods, especially the educational technique of still pictures. The core of the thesis is a qualitative research involving an analysis of students' verbal reflexion and photographs of still pictures, taken during the lessons.