VÍTKOVÁ, Marie a Petr KOPEČNÝ. Strategies in the Education of Students with Severe Disabilities Extending Into Young Adulthood. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2014, 192 s. ISBN 978-80-210-7194-0.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Strategies in the Education of Students with Severe Disabilities Extending Into Young Adulthood
Autoři VÍTKOVÁ, Marie (203 Česká republika, domácí) a Petr KOPEČNÝ (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání 1. vyd. Brno, 192 s. 2014.
Nakladatel Masarykova univerzita
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Odborná kniha
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Kód RIV RIV/00216224:14410/14:00078936
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-210-7194-0
Klíčová slova anglicky education; severe disability; speech therapy; adult age; communication ability; impaired communication ability; social services
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnil: PhDr. Mgr. Petr Kopečný, Ph.D., učo 221806. Změněno: 5. 2. 2015 12:47.
Anotace
The publication is engaged in the strategies in the education of students with disabilities in the Czech Republic. The publication is divided into two parts. The first three chapters present the theoretical background and the area of the group the students with disabilities and define strategies in education of students with severe disabilities. The empirical part of the publication consists of research project carried out quantitative strategies. The main objective of the project is the analysis of the special educational approaches to development of communication abilities of young adults with disabilities.
Návaznosti
MUNI/M/0012/2013, interní kód MUNázev: Inkluze ve škole jako interdisciplinární problém. Východiska, podmínky a strategie realizace
Investor: Masarykova univerzita, Inkluze ve škole jako interdisciplinární problém. Východiska, podmínky a strategie realizace, INTERDISCIPLINARY - Mezioborové výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 25. 4. 2024 11:37