2014
Role učitele v inkluzivním vyučování
VÍTKOVÁ, MarieZákladní údaje
Originální název
Role učitele v inkluzivním vyučování
Název česky
Role učitele v inkluzivním vyučování
Název anglicky
The Role of Teachers in Inclusive Teaching
Autoři
Vydání
první. Brno, Od inkluze ve školním prostředí k sociální inkluzi a participaci ve společnosti. From School Inclusion to Social Inclusion and Participation in Society. od s. 13-31, 19 s. 2014
Nakladatel
Masarykova univerzita
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-210-7530-6
Klíčová slova česky
žák; učitel; inkluzivní didaktika; inkluzivní vyučování; heterogenní skupina; vnitřní diferenciace; individualizace; didaktické kompetence; kooperativní učení; projektové vyučování; žák se speciálními vzdělávacími potřebami
Klíčová slova anglicky
student; teachers; inclusive didactics; inclusive teaching; heterogeneous group; internal differentiation; individualization; teaching skills; cooperative learning; project-based teaching; students with special educational needs
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 10. 2. 2015 13:36, PhDr. Lenka Gajzlerová, Ph.D.
V originále
V kapitole je analyzovaná změna role učitele v podmínkách inkluzivního vzdělávání. Změna struktury přináší učiteli možnost věnovat se žákům diferencovaně v učebních skupinách i individuálně. Pozornost je zaměřena na vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v heterogenní skupině s využitím alternativních metod. Jako příklad je uvedeno kooperativní učení a projektové vyučování. V závěru jsou analyzovány dva výzkumné projekty. K realizaci byly vybrány dvě školy, jedna málotřídní a jedna základní škola praktická se zaměřením na žáky mladšího školního věku.
Anglicky
The chapter analyses the change in the role of teachers within inclusive education. Changes in the structure give teachers the possibility to engagestudents both in differentiated learning groups and individually. Focus is set on teaching students with special educational needs in heterogeneous groups with the use of alternative methods. Cooperative learning and project-based teaching serve as examples. There are two research investigations analysed at the end of the chapter. The investigations took place in two schools; one of them has small mixed classes for students of different age and the other one is for younger students with mild intellectual disability.
Návaznosti
MUNI/A/0801/2013, interní kód MU |
|