C 2014

Role učitele v inkluzivním vyučování

VÍTKOVÁ, Marie

Základní údaje

Originální název

Role učitele v inkluzivním vyučování

Název česky

Role učitele v inkluzivním vyučování

Název anglicky

The Role of Teachers in Inclusive Teaching

Vydání

první. Brno, Od inkluze ve školním prostředí k sociální inkluzi a participaci ve společnosti. From School Inclusion to Social Inclusion and Participation in Society. od s. 13-31, 19 s. 2014

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-210-7530-6

Klíčová slova česky

žák; učitel; inkluzivní didaktika; inkluzivní vyučování; heterogenní skupina; vnitřní diferenciace; individualizace; didaktické kompetence; kooperativní učení; projektové vyučování; žák se speciálními vzdělávacími potřebami

Klíčová slova anglicky

student; teachers; inclusive didactics; inclusive teaching; heterogeneous group; internal differentiation; individualization; teaching skills; cooperative learning; project-based teaching; students with special educational needs

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 10. 2. 2015 13:36, PhDr. Lenka Gajzlerová, Ph.D.

Anotace

V originále

V kapitole je analyzovaná změna role učitele v podmínkách inkluzivního vzdělávání. Změna struktury přináší učiteli možnost věnovat se žákům diferencovaně v učebních skupinách i individuálně. Pozornost je zaměřena na vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v heterogenní skupině s využitím alternativních metod. Jako příklad je uvedeno kooperativní učení a projektové vyučování. V závěru jsou analyzovány dva výzkumné projekty. K realizaci byly vybrány dvě školy, jedna málotřídní a jedna základní škola praktická se zaměřením na žáky mladšího školního věku.

Anglicky

The chapter analyses the change in the role of teachers within inclusive education. Changes in the structure give teachers the possibility to engagestudents both in differentiated learning groups and individually. Focus is set on teaching students with special educational needs in heterogeneous groups with the use of alternative methods. Cooperative learning and project-based teaching serve as examples. There are two research investigations analysed at the end of the chapter. The investigations took place in two schools; one of them has small mixed classes for students of different age and the other one is for younger students with mild intellectual disability.

Návaznosti

MUNI/A/0801/2013, interní kód MU
Název: Od inkluze ve školním prostředí k sociální inkluzi a participaci ve společnosti
Investor: Masarykova univerzita, Od inkluze ve školním prostředí k sociální inkluzi a participaci ve společnosti, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty