B 2014

Inkluze žáků s narušenou komunikační schopností a žáků se sluchovým postižením. Psychologické, medicínské a speciálněpedagogické souvislosti.

KLENKOVÁ, Jiřina, Barbora BOČKOVÁ, Ilona BYTEŠNÍKOVÁ, Radka HORÁKOVÁ, Lenka HRICOVÁ et. al.

Basic information

Original name

Inkluze žáků s narušenou komunikační schopností a žáků se sluchovým postižením. Psychologické, medicínské a speciálněpedagogické souvislosti.

Name (in English)

Inclusion of Pupils with Disordered Communication Ability and with Hearing Impairment. Psychological, Medical and Special Educational Context

Authors

Edition

1. vyd. Brno, 156 pp. 2014

Publisher

Masarykova univerzita

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Odborná kniha

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

printed version "print"

ISBN

978-80-210-7487-3

Keywords (in Czech)

inkluzivní vzdělávání; narušená komunikační schopnost; sluchové postižení; kochleární implantát; logopedická intervence; tělesné postižení

Keywords in English

inklusive education; communication disorders; hearing impairment; cochlear implant; speech therapy; physical disability

Tags

Tags

Reviewed
Změněno: 9/2/2015 16:43, Mgr. Martina Dvořáková

Abstract

V originále

Odborná publikace Inkluze žáků s narušenou komunikační schopností a žáků se sluchovým postižením. Psychologické, medicínské a speciálně pedagogické souvislosti je jedním z dílčích výstupů v rámci řešení mezioborového výzkumného projektu Inkluze ve škole jako interdisciplinární problém. Východiska, podmínky a strategie realizace, který v letech 2013 – 2015 řeší kolektiv akademických pracovníků Masarykovy univerzity pod vedením prof. PhDr. Marie Vítkové, Ph.D. V prezentované publikaci byla autory zvolena ke zkoumání cílová skupina žáků s narušením komunikační schopností a žáků se sluchovým postižením, inkluze je pojata v psychologických, medicínských a speciálněpedagogických souvislostech.

In English

Presented book Inclusion of Pupils with Disordered Communication Ability and Pupils with Hearing Impairment. Psychological, Medical and Special Educational Context is one of the partial outcomes in the frame of solving interdisciplinary research project Inclusion in School as interdisciplinary problem. Bases, Conditions and strategies, which was realised in the period from 2013 – 2015 by the research group of academic teachers at Masaryk University under supervision of prof. PhDr. Marie Víková, CsC. The aim group analysed in presented book are pupils with disordered communication abilities and pupils with hearing impairment and inclusion is understood in psychological, medial and special pedagogy context.

Links

MUNI/M/0012/2013, interní kód MU
Name: Inkluze ve škole jako interdisciplinární problém. Východiska, podmínky a strategie realizace
Investor: Masaryk University, INTERDISCIPLINARY - Interdisciplinary research projects