2015
			
	    
	
	
    Gamifying knowledge management systems
ĎURINÍK, MichalZákladní údaje
Originální název
Gamifying knowledge management systems
	Autoři
ĎURINÍK, Michal (703 Slovensko, garant, domácí)
			Vydání
 Hradec Králové, International Conference Hradec Economic Days 201 5 Economic Development and Management of Regions Hradec Králové, 3 – 4 February 201 5 Peer - Reviewed Conference Proceedings, od s. 95-101, 7 s. 2015
			Nakladatel
Gaudeamus
		Další údaje
Jazyk
angličtina
		Typ výsledku
Stať ve sborníku
		Obor
50600 5.6 Political science
		Stát vydavatele
Česká republika
		Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
		Forma vydání
elektronická verze "online"
		Odkazy
Kód RIV
RIV/00216224:14560/15:00082357
		Organizační jednotka
Ekonomicko-správní fakulta
			ISBN
978-80-7435-549-3
		Klíčová slova česky
gamifikace ; KMS ; systémy managementu znalostí ; management znalostí ; management
		Klíčová slova anglicky
gamification ; KMS ; knowledge management systems ; knowledge management ; management
		Příznaky
Recenzováno
		
				
				Změněno: 10. 2. 2015 13:49, Ing. Bc. Michal Ďuriník, Ph.D.
				
		Anotace
V originále
Gamification is the use of game elements in non-game environments. In this paper I discuss the possibilities of using gamification in knowledge management systems (KMS) design. Gamifying KMS can lead to higher employee engagement, higher contribution rates and better attitudes towards KMS. First, the concept of gamification is introduced and defined. Next, particular elements of gamified application are described and possible psychological drivers of successful KMS gamification are briefly discussed. Lastly, some considerations are proposed and concluding remarks are provided.
				Návaznosti
| MUNI/A/0814/2013, interní kód MU | 
 |