2014
Limity zkoušky verbální fluence v diferenciální diagnostice neurologických onemocnění
HUMMELOVÁ, Zuzana a Eva JANOUŠOVÁZákladní údaje
Originální název
Limity zkoušky verbální fluence v diferenciální diagnostice neurologických onemocnění
Název anglicky
Limits of Verbal Fluency Tests Use in the Differential Diagnostic of Neurological Disease
Autoři
HUMMELOVÁ, Zuzana (203 Česká republika, garant, domácí) a Eva JANOUŠOVÁ (203 Česká republika, domácí)
Vydání
Česká a Slovenská neurologie a neurochirurgie, Praha, Česká lékařská společnost J.E. Purkyně, 2014, 1210-7859
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
50100 5.1 Psychology and cognitive sciences
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Impakt faktor
Impact factor: 0.165
Kód RIV
RIV/00216224:14110/14:00079105
Organizační jednotka
Lékařská fakulta
UT WoS
000339709800012
Klíčová slova anglicky
semantic verbal fluency; phonemic verbal fluency; epilepsy; Parkinson´s disease
Štítky
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 27. 3. 2015 15:24, Ing. Mgr. Věra Pospíšilíková
V originále
Zkoumaný soubor byl tvořen čtyřmi skupinami pacientů: pacienti s epilepsií frontálního laloku, pacienti s levostrannou temporální epilepsií, pacienti s pravostrannou temporální epilepsií a pacienti s Parkinsonovou nemocí, kdy v každé skupině bylo 25 subjektů. Na základě využití neparametrického Kruskalova-Wallisova testu bylo zjištěno, že se skupiny pacientů statisticky významně nelišily v hodnotách sémantické ani lexikální verbální fluence.
Anglicky
The four groups of patients were included in the study: patients with frontal lobe epilepsy, two groups of patients with temporal lobe epilepsy – left and right hemisphere, and patients with Parkinson´s Disease. Each group consisted of 25 patients. Statistical analysis was performed using the nonparametric Kruskal-Wallis test. The results showed no statistically significant differences in the scores of semantic and phonemic verbal fluency between the groups.