J 2014

Limity zkoušky verbální fluence v diferenciální diagnostice neurologických onemocnění

HUMMELOVÁ, Zuzana a Eva JANOUŠOVÁ

Základní údaje

Originální název

Limity zkoušky verbální fluence v diferenciální diagnostice neurologických onemocnění

Název anglicky

Limits of Verbal Fluency Tests Use in the Differential Diagnostic of Neurological Disease

Autoři

HUMMELOVÁ, Zuzana (203 Česká republika, garant, domácí) a Eva JANOUŠOVÁ (203 Česká republika, domácí)

Vydání

Česká a Slovenská neurologie a neurochirurgie, Praha, Česká lékařská společnost J.E. Purkyně, 2014, 1210-7859

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50100 5.1 Psychology and cognitive sciences

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

Impakt faktor

Impact factor: 0.165

Kód RIV

RIV/00216224:14110/14:00079105

Organizační jednotka

Lékařská fakulta

UT WoS

000339709800012

Klíčová slova anglicky

semantic verbal fluency; phonemic verbal fluency; epilepsy; Parkinson´s disease

Štítky

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 27. 3. 2015 15:24, Ing. Mgr. Věra Pospíšilíková

Anotace

V originále

Zkoumaný soubor byl tvořen čtyřmi skupinami pacientů: pacienti s epilepsií frontálního laloku, pacienti s levostrannou temporální epilepsií, pacienti s pravostrannou temporální epilepsií a pacienti s Parkinsonovou nemocí, kdy v každé skupině bylo 25 subjektů. Na základě využití neparametrického Kruskalova-Wallisova testu bylo zjištěno, že se skupiny pacientů statisticky významně nelišily v hodnotách sémantické ani lexikální verbální fluence.

Anglicky

The four groups of patients were included in the study: patients with frontal lobe epilepsy, two groups of patients with temporal lobe epilepsy – left and right hemisphere, and patients with Parkinson´s Disease. Each group consisted of 25 patients. Statistical analysis was performed using the nonparametric Kruskal-Wallis test. The results showed no statistically significant differences in the scores of semantic and phonemic verbal fluency between the groups.