Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
@misc{1226559, author = {Mužík, Vladislav}, booktitle = {Pohybová gramotnost. Odborný seminář, Senát Parlamentu ČR.}, language = {cze}, title = {Pohybová gramotnost – cíl školní tělesné výchovy}, url = {https://www.senat.cz/xqw/webdav/pssenat/original/72572/60969}, year = {2014} }
TY - SLIDE ID - 1226559 AU - Mužík, Vladislav PY - 2014 TI - Pohybová gramotnost – cíl školní tělesné výchovy UR - https://www.senat.cz/xqw/webdav/pssenat/original/72572/60969 N2 - Tělesná výchova je tradičním oborem školního vzdělávání u nás i v zahraničí. Ve světě lze rozlišit čtyři základní koncepce tělesné výchovy: sportovní, zdatnostní, pohybovou a zdravotní. České vzdělávací programy aktuálně obsahují pohybově-zdravotní koncepci tělesné výchovy, ale v praxi českých škol jsou patrné různé přístupy k realizaci tělesné výchovy. Tento rozpor mezi vzdělávacími programy a terénní praxí je doložen také názory české veřejnosti, která se staví kladně k aktuální pohybově-zdravotní koncepci tělesné výchovy, ale v praxi preferuje především sportovně orientovanou tělesnou výchovu. Mělo by tedy dojít k obecně uznávanému konsensu, který by uvedené rozpory zmírnil nebo odstranil. Cílem vzdělávání v tělesné výchově by se měla stát zřetelně vymezená pohybová gramotnost, která by plynula ze zvolené a obecně akceptované koncepce tělesné výchovy. Obsah vzdělávání v tělesné výchově by měl být diferencován pro jednotlivé stupně vzdělávání a měl by zohledňovat životní potřeby současných dětí a mládeže. Experimentem v tomto smyslu je Pokusné ověřování programu Pohyb a výživa, vyhlášené v roce 2013 Ministerstvem školství mládeže a tělovýchovy pro 1. stupeň základní školy. Ústředními pojmy tohoto programu jsou pohybový (a výživový) režim a pohybová (a výživová) gramotnost žáků. ER -
MUŽÍK, Vladislav. Pohybová gramotnost – cíl školní tělesné výchovy. In \textit{Pohybová gramotnost. Odborný seminář, Senát Parlamentu ČR.}. 2014.
|